Akcija se u listopadu i studenom održala u 67 autoservisa u više od 30 hrvatskih gradova, i to uglavnom subotom, a ponegdje i radnim danima u tjednu. Na žalost, već u samom startu primijećen je slabiji odaziv nego u prethodnoj akciji besplatne kontrole amortizera - i to ponajprije zbog slabe razine svijesti naših vozača o sigurnosti njihovih vozila.
Neodazivanje akciji vozači su najčešće komentirali rečenicama poput "Auto mi dobro koči i nemam problema", ili "Bio sam prije nekoliko mjeseci na tehničkom pregledu i nije bilo problema". Međutim, kada su automobili ipak pregledani, na mnogima je uočen cijeli niz nepravilnosti ili neispravnosti - uglavnom na kočionom sustavu i elementima ovjesa.
Većina hrvatskih vozača vrlo malo brine o kočnicama svojih automobila, a dijelove mijenjaju tek kada se, na primjer, disk pločica istroši sve do metala i ošteti disk. Međutim, niti tada ne zamjene disk, čija je debljina već daleko ispod propisane. Takav se disk pretjerano zagrijava i slabije hladi. S druge strane, ako je pretanak, može doći i do puknuća - što za posljedicu može imati čak i blokiranje kotača, samim time i izlijetanje s ceste ili druge oblike prometnih nezgoda.
Još je lošija situacija na kočnicama stražnjih kotača, gdje više od 90% automobila ima bubanj kočnice. Kod takvog sustava često znaju zablokirati i procuriti hidraulični cilindri, pa stražnje kočnice tada uopće ne izvršavaju svoju funkciju. Kroz razgovor s vlasnicima vozila koji su se odazvali na akciju, primijećeno je da velik broj njih smatra kako na stražnje kotače djeluje samo ručna kočnica. Odnosno, kako pritiskom na pedalu kočnice - koče samo prednji kotači. Naravno, riječ je o zabludi.
Ipak, najneugodnije iznenađenje izazvala je provjera kočione tekućine. Elektronskim uređajem mjerena je točka vrelišta, čija minimalna vrijednost ne bi smjela biti niža od 155 Celzijevih stupnjeva. Ova tekućina, prema svim preporukama i specifikacijama, trebala bi se zamijeniti svake dvije godine. Na žalost, većina vozača uopće ne zna za taj podatak, ali neshvatljivo je i da ih mehaničari, kod kojih održavaju svoje automobile - nisu na to upozorili. Ako je točka vrelišta ispod minimalne vrijednosti, moguće je da se, nakon nekoliko uzastopnih jačih kočenja (pogotovo prilikom vožnje nizbrdo), osjeti kako pedala kočnice jednostavno "propada". Naravno, u tom slučaju rezultati kočenja znatno su slabiji.
Elementi donjeg postroja, kao što su kugle, krajnici, spone upravljača, također su u prilično lošem stanju - pogotovo kod starijih vozila. Samo 20% pregledanih vozila još uvijek je vlasništvo prvog vlasnika, pa su ti automobili u relativno dobrom stanju. Ipak, najveći broj vozila već je promijenio tri, četiri ili čak više vlasnika, a dosta je automobila i uvezeno. Primijećen je i velik broj onih, koji su tek nedavno kupili rabljeni automobil, pa su odlučili besplatno provjeriti njegovo stanje. Nakon pregleda, nekolicina je odlučila prodati vozilo i riješiti se "mačka u vreći".
Prosječna starost vozila, koja su provjerena tijekom akcije, jest 12.5 godina, što je nešto više od hrvatskog prosjeka. Međutim, treba znati kako se vlasnici vozila do dvije godine starosti - nisu u većem broju odazvali na akciju.
REZULTATI (podaci tvrtke Auto Krešo):
Pregledano je 810 vozila.
KOČIONA TEKUĆINA
Na čak 610 (75,3%) automobila točka vrelišta niža je od propisane.
DISK PLOČICE
Debljina disk pločica bila je nezadovoljavajuća na 460 automobila (56,8%).
KOČIONE OBLOGE
Pretanke ili potpuno istrošene obloge pronađene su na 241 automobilu (29,8%).
DISKOVI
Pretanki, istrošeni ili čak popucali diskovi bili su na 396 vozila (48,9%).
BUBANJ KOČNICE
Prevelika istrošenost pronađena je na 145 automobila (17,9%).
KOČIONI CILINDRI
Propuštali su tekućinu i bili neispravni na 240 automobila (29,6%).
DONJI POSTROJ
Nispravnost je pronađena na 346 automobila (42,7%).
Za vlasnike automobila kod kojih su pronađene neispravnosti, kao i uvijek, bile su predviđene razne pogodnosti, poput popusta na dijelove i ugradnju. Uz to, svaki je vlasnik automobila dobio i prigodan poklon.