O monopolu i privilegijama koje Google ima gotovo deset godina progovorio je Jeffrey Katz, direktor kompanije Nextag i bivši direktor kompanija Orbitz Inc., Swissair i LeapFrog Enterprises.
U tekstu objavljenom u Wall Street Jorunalu naveo je kako Google kontrolira gotovo 82 posto globalnog tržišta pretraživanja i 98 posto mobilnog tržišta pretraživanja, dok je njegov konkurent Bing daleko zaostaje po prometu, trižištnoj vrijednosti i prihodima koje ostvaruje.
Katz upozorava da je najveći svjetski pretraživač iskoristio svoj položaj kako bi zadržao prevlast, pa je, između ostalog, kreirao sofisticirane algoritme koji rade u korist njegovih proizvoda i usluga, a na štetu rezultata pretraživanja što bi trebalo biti najvažnije.
Ovaj američki stručnjak kaže da se Google iz pretraživača pretvara u komercijalnu stranicu, čiji algoritmi za pretraživanje favoriziraju proizvode i usluge Googlea i onih kompanija koje izdvajaju najviše novca za oglašavanje.
Korisnici u zabludi
Kad u Googleovu tražilicu upišu "mikrovalna pećnica" ili "biciklističke hlače" navodi Kaz kao primjer, ljudi vjeruju da će dobiti najrelevantnije stranice o tim proizvodima, a to, kaže, nije istina. Na taj je način Google funkcionirao ranije, a sada će njegov pretraživač "izbaciti" stranice tvrtki koje plaćaju Googleu za tu privilegiju.
Funkcioniranjem na ovaj način, kontrolom koje će kompanije i organizacije biti odabrane na pretraživaču, Google je postao "ubojica brendova", upozorio je direktor Nextaga.
arti-201206060657006
arti-201206060302006