HRVATSKA MOŽE ODAHNUTI? / Ministar predstavio rezultate: 'Sezonom možemo biti zadovoljni!'

Image
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Ocjenjujući da su financijski rezultati i njihov porast ove godine zapravo i ključni pokazatelji sezone, ministar je u razgovoru za Hinu naglasio da će se njima ubuduće i još više posvetiti, više ih pratiti i njima se rukovoditi.

8.8.2013.
14:12
Grgo Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

ZADAR - Fizičkim rezultatima dosadašnjeg dijela turističke sezone možemo biti itekako zadovoljni jer su pokazatelji turističkih dolazaka i noćenja pozitivni i za srpanj i za sedam mjeseci ove godine, a još više vesele porasti ukupnih prihoda u turističkom sektoru od 6,6 posto za prvih šest mjeseci ove godine, kazao je danas ministar turizma DarkoLorencin nakon što je u Zadru predstavio rezultate za srpanj i sedam mjeseci.

Ocjenjujući da su financijski rezultati i njihov porast ove godine zapravo i ključni pokazatelji sezone, ministar je u razgovoru za Hinu naglasio da će se njima ubuduće i još više posvetiti, više ih pratiti i njima se rukovoditi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon dobrog srpnja ministar Lorencin očekuje i dobar kolovoz jer krećući se po terenu ovih dana primjećuje dobru posjećenost o čemu mu govore i predstavnici privatnog sektora. Buking za kolovoz ide u željenom smjeru, za rujan još i bolje, a ako se sve to ostvari smatra da bi ovo mogla biti jedna dobra turistička godina.

Image
Foto: RTL

Lorencin je u Zadru zajedno s direktoricom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) MeriMatešić na konferenciji za medije predstavio prve rezultate sustava turističkih zajednica za srpanj i sedam mjeseci ove godine koji su pozitivni i po kojima je ukupno turističkih dolazaka i noćenja bilo u rasponu od 1 do 3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pritom se bilježi porast dolazaka i noćenja stranih turista u sedam mjeseci za 4 posto i 3,3 posto. Istodobno, domaći turisti su ostvarili 2,4 posto manje dolazaka i gotovo 4 posto manje noćenja.

Ne umanjujući važnost tih fizičkih pokazatelja u turizmu jer prvi dolaze i kao takvi su važan indikator kretanja sezone, ministar ipak drži da su financijski i važniji te da spomenuto povećanje ukupnih prihoda u turističkim djelatnostima od 6,6 posto u prvom polugodištu daje dobru naznaku i za glavni ljetni dio sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pritom smatra i da u tom povećanju nema puno utjecaja fiskalizacija, kako se ponekad govori, jer glavnina prihoda se ostvaruje u velikim sustavima poput hotelskih kuća i turističkih agencija, a slično je i sa prihodima od hrane i pića čija se glavnina također ostvaruje u tim sustavima.

Porast prihoda stoga smatra rezultatom investicija i dobre pripreme za sezonu s uvođenjem novih kvalitetnih sadržaja i prizvoda, što je omogućilo i povećanje cijena, a to su mu, kako kaže, potvrdili i razgovori s predstavnicima hotelskih kuća. Da nisu poduzeli financijske aktivnosti tijekom prošle i ove godine financijski bi podaci bili ili stagnirajući ili lošiji od lanjskih, kazao je ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL

To drži i dobrom porukom svim investitorima u hrvatskom turizmu da se investicije isplate, kao što je dugoročno dobra poruka i ove godine snižena stopi PDV-a za turizam i ugostiteljstvo koja se time 'poravnava' s onima u zemljama u okruženju i koja zasigurno također pridonosi turističkim rezultatima i razvoju.

U vezi rezultata za srpanj i sedam mjeseci koji su pozitivni za gotovo sve jadranske regije osim za Istru ministar je kazao da je realno za Istru očekivati oscilacije jer je zadnjih godina stalno bilježila poraste, ali i da treba znati da ta regija ostvaruje oko 30 posto ukupnog hrvatskog turističkog prometa i da ima odličnu popunjenost kapaciteta. Istra će, kako je uvjeren, manji pad fizičkog prometa moći nadoknaditi financijskim porastima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Matešić za dosadašnje, bolje od lanjskih, turističke rezultate kaže da su potvrda da se uloženi trud isplatio i da postavljeni koncept marketing miksa u strateškom pozicioniranju Hrvatske i provedbi marketinških i promotivnih aktivnosti vodi poslovanje u pravom smjeru.

Za rast u prvih sedam mjeseci ističe i da je u skladu s predviđanjima ETC-a (European Travel Commission) da će turistički promet u vrhuncu sezone rasti maksimalno 1 do 3 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo