ZAGREB - HŽ Putnički prijevoz mora ukidati dio linija jer bi inače otišao u stečaj, rekao je danas na konferenciji za novinare u Vladi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
On tvrdi da se željeznički putnički prijevoz u Hrvatskoj održava zahvaljujući državnim subvencijama koje nisu dovoljne za neke pruge kojima se vozi premali broj putnika pa su nerentabilne.
Najavljuje da će HŽ Putnički promet nastaviti s redukcijom linija, da će se neke pruge ukidati za putnički promet kako bi sustav opstao nakon što je došao u probleme zbog velikih neracionalnosti.
Na pitanje koje se linije ukidaju, odgovorio je da je to pitanje za upravu HŽ Putničkog prijevoza te dodao da to ne zna niti ga zanima.
Pojasnio je da prijedlog racionalizacije HŽ Putničkog prijevoza u konačnici mora doći na reviziju u Ministarstvu, a da ga taj proces ne zanima na operativnoj razini.
Ministar kaže da će HŽ Putnički prijevoz za tjedan-dva poslati program restrukturiranja Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja u kojem se predviđa racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih.
Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno, kaže Hajdaš Dončić te dodaje da je cilj, kao i kod Croatia Airlinesa, učiniti tvrtku održivom na tržištu.
Najavio je da će početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni, minimalni iznos subvencija.
Ministar je opovrgnuo tvrdnje da se neke pruge ukidaju, rekavši da se njima neće prevoziti putnici, već samo teret. Uzeo je primjer pruge Metković - Ploče koja će, kako je rekao, i dalje služiti za prijevoz robe i država će povećati ulaganja u nju.
Upitan kakvi su najnoviji planovi za Croatia Airlines, kazao je da su iz vlasničke strukture istisnuti neki povlašteni dioničari što će rezultirati smjenom nekih članova nadzornog odbora te da će se nastaviti potraga za strateškim partnerom. Dodao je kako ne može reći kad će javni natječaj biti raspisan.
Smatra da Croatia Airlinesu ne treba "predator" nego strateški partner, te da je Vlada, ako bude trebalo, u tom smislu spremna donijeti poseban zakon o privatizaciji domaćeg avioprijevoznika.
Na novinarska pitanja o ukidanju putničkih željezničkih linija, ispred zgrade Vlade odgovarali su ministar poduzetništva i obrta GordanMaras i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a BrankoGrčić.
Maras kaže da na poduzetnike u udaljenima mjestima mogu povoljno utjecati investicije u pružnu infrastrukturu te da se na tome intenzivno radi. Hoće li biti jedna ili dvije putničke linije više ili manje, mislim da neće previše utjecati na poduzetnike, rekao je Maras.
Grčić, pak, drži kako živimo u vremenu kada tvrtke u državnom vlasništvu treba ozbiljno restrukturirati, a to znači da se neke potpuno nerentabilne linije jednostavno teško mogu održati.