Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
CRNE PROGNOZE /

'Kupovna moć prije će se smanjiti nego povećati'

Jedan posto - za toliko je porasla potrošnja u 2011. godini. No, to ne znači oporavak. Naime, u godinama koje dolaze, pokazala je analiza Ekonomskog instituta i HGK, propadat će obrti i male trgovine, a kupovna moć prije će se smanjiti nego povećati.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Košare se u kvartovskim trgovinama posljednjih godina sve rjeđe pune, a trend propadanja malih trgovaca, kao i obrta, nastavit će se i dalje, pokazuju analize. Ipak, spašavaju ih navike kupaca. „I dalje imamo mušterije koje dnevno dolaze u dućan i koje su stalno ovdje. Gledaju puno na akcije i da prođu jeftinije“, rekla je voditeljica kvartovske trgovine Marina Carek. Kupci su postali iznimno osjetljivi na cijene, a kako ih ne bi izgubili, trgovci su, tvrde, porast PDV-a i drugih troškova, gutali smanjujući marže. „Bilo kakav rast cijena može izazvati zapravo pad prodaje. I to vam je jedini isključivi razlog zbog čega još uvijek nastoje amortizirati taj rast inputa, na teret svoje dobiti“, pojasnila je Ljerka Puljić, predsjednica Udruženja trgovine HGK . Kada će doći do većeg poskupljenja, kažu, ovisi o rastu cijena goriva, struje, plina i sirovina te kupovnoj moći građana. Za svakog kupca u Hrvatskoj dosad je izgrađeno oko pola četvornog metra prodajnog prostora, što je 28 posto više u odnosu na europskog kupca. No, hrvatski ima 58 posto manje novca. Zato sve više kupuju jeftinije robne marke, a sve manje odjeću i obuću, namještaj i knjige. "U 2011. došlo do rasta prometa u trgovini na malo od jedan posto, međutim nikako se ne može govoriti i nekom značajnijem oporavku hrvatske trgovine. Tek 2013. godini možemo očekivati određeni rast BDP-a, potrošnje i rast maloprodajnog prometa", kazao je Ivan Damir Anić s Ekonomskog instituta . To znači da se 16 posto hrvatskih radnika u sektoru trgovine ne može nadati povišici, a plaće su im 28 posto niže od prosjeka u gospodarstvu. Zbog krize, dobit se trgovcima u tri godine gotovo prepolovila, a raste i broj nelikvidnih i prezaduženih. No, trgovački centri ipak su puni, osobito vikendom, pa barem zbog šetnje. Međutim, 2012. godina neće donijeti smak trgovine, no bit će vrlo teška. Tko preživi, u 2013. se može nadati rastu potrošnje od tanašnih 0 cijelih 7 posto.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike