Udruga Promo: 'Da nam je samo do zarade, organizirali bismo koncerte narodnjaka'

U povodu predstavljanja g. Berislava Šipuša za novog ministra kulture, Udruga koncertnih promotora - Promo poslala je javno očitovanje vezano uz njegove nedavne izjave.

24.4.2015.
14:49
VOYO logo

U povodu predstavljanja g. Šipuša za novog ministra kulture pri saborskom Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu Udruga koncertnih promotora – Promo poslala je očitovanje vezano uz izjave koje su se ticale problema potpunog nesufinanciranja koncerata kvalitetne autorske rock glazbe sa svim modernim izvedenicama, kroz Vijeće za glazbenu djelatnost prilikom provođenja natječaja Javnih potreba u kulturi.

U izjavama koje su se mogle čuti u javnosti, g. premijer Milanović izjavio je da je kultura u Vladi "resor srca", te "s obzirom da nismo velika nacija, kultura ne može biti postavljena na strogo komercijalnim osnovama, pitanje je može li uopće".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udruga Promo slaže se premijerom Milanovićem jer organizatori iz svog iskustva i te kako znaju da koncertni program kvalitetne autorske rock glazbe u maloj zemlji ne može biti prepušten tržištu i bazirati se na isključivo komercijalnim osnovama. Razlozi su više nego vidljivi i opravdani. Uz manje publike, kupovna moć u Hrvatskoj je znatno niža od europskih zemlja, pa je i cijena ulaznica za koncerte u klubovima i festivalima znatno niža od europskih cijena. Pored toga, europski klubovi i festivali uživaju značajnu financijsku podršku u javnim sredstvima (njemački i nizozemski klubovi, Kino Šiška u Ljubljani, Exit festival u Novom Sadu, Sziget festival u Budimpešti ili Rock en Seine festival u Parizu, i dr). Izjava premijera Milanovića doista je artikulirala problem s kojim se suočava javnost zainteresirana za koncerte kvalitetne suvremene autorske rock glazbe sa svim modernim izvedenicama, jer su koncerti takve glazbe u potpunosti izostavljeni iz sustava javnog financiranja Republike Hrvatske te je u pitanju jedina djelatnost u kulturi koja je u potpunosti prepuštena tržištu u Republici Hrvatskoj. Po pitanju glazbene kulturne politike na djelu je situacija koja bi bila usporediva s hipotetskom situacijom u javnom školstvu kada bi se javnim novcem financirale samo gimnazije, ali ne i tehničke škole jer u vijećima za škole sjede samo profesori iz gimnazija koje imenuje također gimnazijski profesor.

Jasno je da je daljne inzistiranje na takvoj kulturnoj politici neprihvatljivo jer postavlja Hrvatsku kao najzaostaliju, najisključiviju i najrigidniju europsku zemlju po pitanju glazbene kulturne politike i u tom pogledu činjenični uvid g. Kolmana, glasnogovornika HNS-a, da se glazbeni programi na taj način financiraju već 70 godina, samo dodatno pozivaju na hitnost promjene takve glazbene kulturne politike. Činjenica je i da se svijet u 70 godina promijenio: politički, tehnološki, ali i kulturno, a rock glazba u svom najširem smislu dio je te kulture već 70 godina. U tom smislu ohrabruju izjave g. Kolmana da se o praksi sufinanciranja javnih potreba u kulturi treba raspraviti, s tim da Udruga Promo smatra da to treba učiniti odmah i hitno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog toga Udruga Promo pozdravlja i najavu budućeg ministra kulture g. Šipuša za izmjenom Nacionalne strategiju u koju bi trebala ući i rock glazba (sa svim modernim izvedenicama) kao i najavu financiranja klubova i festivala po uzoru na digitalizaciju kina. Udruga Promo sudjelovati će u valorizacija i kategorizacija klubova i festivala radi iznalaženja prave mjere u nužnom sufinanciranju.

Gospodin Šipuš će kao ministar kulture imati odgovornost i priliku da promjeni potpuno neprihvatljiv tretman koncerta kvalitetne autorske rock glazbe sa svim modernih izvedenicama (elektronska glazba, hip-hop, alternativna, world music itd...). Mreža klubova i festivala u bivšoj državi omogućila je fenomen tzv. Novog vala. Vrijeme je za stvaranje preduvjeta za razvoj novih talenata te za predstavljanje tih talenta publici. Za tako što neophodna je mreža klubova i festivala te otvorenost prema svijetu i najkvalitetnijim svjetskim glazbenicima.

Udruga koncertnih promotora – Promo okuplja organizatore preko 90% koncerata kvalitetne autorske rock glazbe u klubovima i festivalima u Hrvatskoj te svojim programima zadovoljava veliku javnu potrebu u kulturi. Podsjetimo 80% građana Hrvatske i Zagreba iskazalo je potrebu za koncertima kvalitetne suvremene autorske rock glazbe.

Zbog toga su suvišne i potpuno nejasne izjave g. Šipuša da Udruga Promo ne predstavlja rock glazbenike, kada je iz imena udruge jasno da Udruga Promo predstavlja organizatore koncerta (mogi su ujedno i glazbenici, no za organizaciju koncerata važnije je da su dobri organizatori). I klasične koncerte mora netko organizirati da bi se uopće dogodili, no ti organizatori su podržani milijunskim javim sredstvima za hladni pogon (npr. Koncertna direkcija Zagreb s 15 milijuna kuna, ili Lisinski s 12 milijuna kuna) te dodatno za programe, a uz sve to su ujedno oslobođenji plaćanja PDV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neprimjereno je i uvredljivo od g. Šipuša izjednačavanje članova Proma s biznismenima, jer biznismen je po definiciji onaj koji sve radi samo zbog zarade. U organizaciji kvalitetnih autorskih rock koncerta u Hrvatskoj nema niti jednog biznismena, jer bi takvi u suprotnom svoje djelatnosti preselili u puno isplativije glazbene branše poput jeftinih narodnjaka ili diskoteka na otvorenom.

Organizatori kvalitetnih autorskih rock koncerta imaju veliku odgovornost za kvalitetu i održivost programa klubova i festivala te se stoga jedino mogu smatrati menadžerima u kulturi. Smjernice kulturne politike Europske unije navode da se u kulturnim ustanovama treba ojačati i uvesti menadžment u kulturi, stoga bi Ministarstvo kulture u provođenju tih smjernica moglo puno naučiti iz prakse članova Udruge Promo. Ne zaboravimo da i u iznimno teškim uvjetima rada, programi članova Udruge Promo doprinose hrvatskom gospodarstvu u milijunskim iznosima, u realizaciji svojih programa surađuju i osnažuju cijeli spektar hrvatskih tvrtki te zapošljavaju velik broj osoba mlađih od 30 godina jer je u pitanju grana djelatnosti koja uvelike ovisi o kvalitetnoj i ambicioznoj mladoj radnoj snazi koja će nastaviti njegovati vrijednosti suvremene kvalitetne urbane kulture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona

Još iz rubrike
Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona