Slavni talijanski umjetnik na tom je remek-djelu slikarstva u Rimu radio od 1508. do 1512. godine.
Fascinantni mišićavi likovi muškaraca i žena nesumnjivo svjedoče o tome da je Michelangelo odlično poznavao ljudsku anatomiju.
Poznato je da je Buonarotti secirao leševe i učio na njima, baš kao i Leonardo da Vinci, ali je za razliku od njega, uništio sve crteže i bilješke koje svjedoče o njegovim istraživanjima.
Časopis Neurosurgery objavio je članak dvojice američkih stručnjaka za neuroanatomiju, Iana Suka i Rafaela Tamargoa koji tvrde da su u vatikanskoj kapeli otkrili anatomske ilustracije koje je ovaj genijalac tako vješto sakrio da su ostale nezapažene, ne samo od tadašnjeg pape Julija II, već i od milijuna vjernika, povjesničara i ljubitelja umjetnosti već 500 godina.
Suk i Tamargo su proučili vrat i bradu Boga u sceni u kojoj on razdvaja svijetlo od tame. Povijesničare umjetnosti dugo su zbunjivale anatomske nepravilnosti u toj slici kakvih nema na drugim freskama, kao i neobičan način njenog osvetljavanja.
Podrobnijom analizom, Suk i Tamargo su zaključili da se ne radi o nikakvoj grešci, već da je u taj dio slike Michelangelo zapravo uklopio savršenu skicu ljudskog mozga.
Oni su mišljenja i da jedan čudan, uspravni nabor na uniformi figure Boga zapravo predstavlja leđnunu moždinu, dok drugi, u obliku slova "Y", krije ilustraciju očnog živca.
Iako se autori ne bave nagađanjima o mogućem tajnom značenju navedenih skica, ističu da je Michelangelo, koji je u kasnijem razdoblju svog života postao sklon spiritualizmu, možda samo želio pokazati kako čovjeku nije potrebna Crkva da bi neposredno komunicirao s Bogom, što se u ono vrijeme smatralo heretičnim.
Ovo nije prvi put da su znanstvenici pronašli neobične anatomske oblike u Sikstinskoj kapeli, piše B52.