Pogledajte 'prethodnike' najpoznatije guze u Hrvata

15.7.2010.
15:02
VOYO logo

Jeste li ikada pomislili kako je sve krenulo i kakvi su bili prethodnici najkontroverznijeg turističkog spota i plakata u granicama i kroz povijest Lijepe naše?

U opatijskoj galeriji Juraj Šporer imate priliku pogledati vrhunska djela turističke promocije, iz vremena u kojima su se time bavili i veliki Edo Murtić, Ljubo Babić, Milan Vulpe te mnogi drugi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na izložbi je predstavljeno 44 turistička plakata čiji je cilj dati tek kratak presjek plakatne produkcije u Hrvatskoj od prošlog stoljeća pa sve do današnjih dana.

Od kraja 19. stoljeća pa sve do danas, plakat se nametnuo kao primarno vizualno sredstvo komunikacije. Novi medij koji se pojavljuje kao logičan slijed sve veće potrebe za novim oblikom vizualne interakcije u doba društveno-ekonomskih mijena, razdoblja industrijalizacije i ubrzanog tehnološkog napretka, širom je otvorio vrata mnogobrojnim novim mogućnostima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od litografije, preko fotografije, do suvremenih multimedijalnih istraživanja i metoda, plakat u svojoj suštini postaje i ostaje kulturno-umjetnički, gospodarsko-politički angažirani medij. Kao poligon eksperimentu novih stilskih karakteristika, često reflektira suvremena likovna strujanja i, budući da je podložan mogućnostima novog tehnološkog napretka koje utječu na njegovo oblikovanje, područjem kontinuiranog istraživanja. Pojava turističkog plakata paralelna je s pojavom prvih turističkih organizacija i njihovom potrebom za promicanjem turističkih odredišta i sadržaja.

No, samim time što je namijenjen zadovoljavanju tržišne potrebe te primarno komercijalan, nipošto nije zakinut u svojoj likovnoj kvaliteti i često oblikovanjem poštuje visoke umjetničke standarde.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na izložbi će biti predstavljena 44 turistička plakata čiji je cilj dati tek kratak presjek plakatne produkcije 20. (i 21.) stoljeća i prikazati ih i kao primjere suvremenog grafičkog dizajna, često autora koji su svojim djelovanjem obilježili putanju razvoja oblikovanja u mediju plakata (i drugih vizualnih umjetnosti) te ga istovremeno prikazati kao prenositelja informacije i predstavnika novih tehnoloških mogućnosti.

A ako ste zaboravili, ovako to izgleda danas:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izložba traje u Umjetničkom paviljonu ”Juraj Šporer” u Opatiji do 19. kolovoza (s prekidom između 28. srpnja i 7. kolovoza).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo