FOTO: / Helena Minić opasno zavodi Marinka Leša

Nakon što je riječki HNK premijerno izveo Lizistratu te zbog ružičastog penisa uzburkao moralističku javnost, na redu je još jedno kontroverzno ostvarenje u Istri.

22.2.2010.
17:20
VOYO logo

Riječ je o kazališnoj predstavi Saloma redatelja Damira Zlatara Freya napravljenoj prema motivima drame Oscara Wildea čija je premijera zakazana za 27. veljače u Gradskom kazalištu Pula.

Saloma – drevni biblijski motiv u kojem Herodijadina kćer izvodi svoj ples kao rođendanski poklon svome stricu, mužu svoje majke i rimskom upravitelju Judeje – Herodu, a zauzvrat traži i dobiva na pladnju glavu Ivana Krstitelja, motiv je koji je kroz povijest uzbuđivao umjetnike različitih područja (slikare, kipare, pjesnike, pisce...) zbog svoje izuzetne dramatičnosti, prikrivene erotike, motiva opasnog zavođenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

cate-201002220631004 A zašto danas? Zato što ta priča koja diskutira poremećenost sistema osnovnih ljudskih vrijednosti postaje upravo nezaobilaznom u turbulentnim vremenima.

Jer životi ovih likova i jesu započeli davno, u vremenu smjene civilizacija, u vremenu koje je stare vrijednosti osudilo na nestajanje, a nove još nisu bile nastale. Samo nekoliko godina nakon što je Saloma otplesala svoj ples i dekapitirala vjesnika promjene, isto je učinila i razjarena gomila razapevši Krista. Poncije Pilat oprao je ruke od tog zločina, kao i Herod, odustajući od osobnog morala u korist onog propisanog rukom manipulatora na vlasti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako i Wildeovo vrijeme fin de siecla iz istog je razloga bilo prisiljeno u Salomu ponovo uperiti svjetla reflektora duha. Njegova kritika lažnog morala visokopoetičnim jezikom značenjski je razorna i secira probleme društva u promjeni.

Njen je Ples ponovno prepoznat na prijelazu tisućljeća. Zrakoprazni prostor između dvaju epoha puni se tranzicijskim floskulama koje u toj pauzi histeričnog vremena u kojem smo zarobljeni krade i sakriva Identitet pojedinca. Biti ili ne biti zamijenjeno je pitanjem biti ili imati. Utopija je dokinuta, Ideali zabranjeni. Okrutnost postaje modus preživljavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Univerzalnost teme u srazu s našom suvremenošću otvorila nam je politični prostor na pozornici teatra na kojem Saloma postavlja pitanja o nama samima. Njen Ples tjera na razmišljanje, tim je riječima dramaturginja Željka Udovičić, zaslužna za adaptaciju ovog remek- djela opisala ono što će se dgađati na sceni Pulskog kazališta.

U predstavu sudjeluje odličan glumački ansambl, između ostalih Helena Minić, Marinko Leš, Ivana Kalc, Rade Radolović Leonora Surian, Lana Gojak, Marko Kalc, Dalibor Brkić, Ana Romano, Gordana Šimić i drugi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo