Lako se u to bilo uvjeriti i u srijedu u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt kad je otvoren sanduk sa slikom 'Večera u Emausu' Michelangela da Caravaggia, pristiglom iz čuvene Pinakoteke u Breri kao izložbeni dar ulasku Hrvatske u Europsku uniju.
Iznenadna odluka
Sliku je protokolarno pregledala kustosica Pinakoteke Brera Amalia Pacia u prisutnosti ekipe našeg muzeja i Emmanuelle D’Alessandro iz Veleposlanstva Republike Italije u Zagrebu kojoj, prema svjedočenju ravnatelja MUO Miroslava Gašparovića, uvelike zahvaljujemo na prilici da vidimo velikana baroka Caravaggia postavljenog u naš stalni postav baroka. Dakako, slika je bila maksimalno štićena, zbog čega je Amalia Pacia i mogla mirno potpisati dokument da je slika stigla u stanju u kakvom je poslana u Hrvatsku, iz koje će kući tek početkom rujna.
Bilo je planirano da nakon toga slika bude iznova zatvorena u sanduk kako bi 'odležala' još koji dan radi potpune aklimatizacije, na što se osobito pazi kod tako važnih djela koja nemaju cijene. No Amalia Pacia zapanjila je sve prisutne – zaključila je da se slika može odmah objesiti na predviđeno mjesto u polukružnoj dvorani prvog kata muzeja. Pregledala je senzor u kutiji u kojoj je slika čuvana i podlogu za vješanje slike.
Na izložbi od 5. lipnja
Budući da je podloga bila onakva kako je dogovoreno gospođa Pacia je izjavila da je slika zapravo spremna za postavljanje na predviđenu podlogu, što je i učinjeno. Previđeno je da slika bude izložena javnosti 5. lipnja.
Ostaje još samo jedan tehnički posao – usklađivanje svjetla u prostoriji u kojoj će Caravaggio biti izložen – kaže ravnatelj muzeja Miroslav Gašparović, ističući kako se neplanirano rano vješanje slike dogodilo zato što "kolege koje dolaze izvana imaju određenu dozu opreza, ali kad vide da se ovdje radi s visokoprofesionalnom ekipom, onda se stvari i odnosi mijenjaju".