TOČKA PUCANJA /

Prijevoznici na mukama zbog koronavirusa: 'Krah opskrbe mogao bi biti pitanje dana'

Police u trgovinama mogle bi se vrlo brzo isprazniti, a cijelo gospodarstvo osjetiti nesagledive posljedice

25.3.2020.
11:13
VOYO logo

U kamionima koje smo prošlih tjedana gledali na graničnim prijelazima je hrana, ali i ostale stvari koje kupujemo u dućanima. No tko će to sve u budućnosti voziti ako su vozači u izolaciji?

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Prema sadašnjim uvjetima naši prijevoznici mogu raditi dvije ture mjesečno jer moraju dva puta po 14 dana biti u karanteni. U slučaju da ja angažiram prijevoznika koji nije s teritorija RH on može voziti neograničeno'', upozorava Željko Bazina, vlasnik prijevozničke tvrtke.

Zato je i Hrvatska gospodarska komora (HGK) izdala dramatično upozorenje koje malo tko želi čuti. Naime, kako upozorava Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze: ''Prema informacijama koje dobivamo s terena od prijevozničkih kompanija, više od 60 posto vozača kamiona je u samoizolaciji ili u karanteni. Oni su dovedeni do točke pucanja. Ukoliko oni ne budu mogli voziti naše će police u trgovinama ostati prazne, a to će dovesti do gladi stanovništva i gladi gospodarstva''.

Vozači i njihovi poslodavci imaju tri opcije. Prva je, ako nema posla da vozač ide u samoizolaciju kod kuće na 14 dana i otvori bolovanje. Druga je da poslodavac sam napravi karantenu ili da vozač do sljedeće vožnje bude u kabini kamiona.

''Treća varijanta je da on prenoći u županijskom centru civilne zaštite ukoliko poslodavac njemu ne može osigurati prostor u smještaju prijevozničkog društva. Smještaj koji zadovoljava uvjete županijskog stožera. U svakom slučaju vozačima se izašlo u susret da mogu maksimalno izašlo u susret da mogu nastaviti vožnju u bilo kojem trenutku'', objašnjava Alen Gospočić, pomoćnik ministra prometa. 

No, neki vozači tvrde da u karantenama koje je organizirala civilna zaštita nema dovoljno mjesta i da uvjeti nisu primjereni. Karantene su postavljene na odmorištima i hotelima u kojima inače ima 20ak mjesta.

''Ti prijevoznici dolaze, on nema ništa riješeno. Kaže ja vas ne mogu kao prvo sve primiti koliko je došlo, njih 150. Jer im je na granici rečeno da imate sve, hranu, puni pansion. Dobit ćete hranu tuš i malo će vam izmjeriti temperaturu. Ovaj jadan ništa nema. Došlo je skoro do fizičkog obračuna. Osoblje hotela je pobjeglo'', tvrdi Bazina.

Zato traže da im se dopusti da rade na način kao i njihovi kolege iz drugih zemalja, kaže Čagalj: ''Da ih se pusti u samoizolaciju kod kuće 14 dana uz kontrolu epidemiologa. Ukoliko su zdravi, a imaju potrebu za vožnjom prijevozničke kompanije ih mogu uputiti u vožnju.  Na taj način funkcioniraju i sve ostale zemlje''.

Za sada u Hrvatskoj vozačima neće biti dozvoljeno da nakon povratka iz Italije, Austrije ili drugih zemalja do iduće vožnje vrijeme provode kod kuće.

''Ne dozvoljava se da noće kod kuće. Oni mogu ili noćiti kod svog prijevoznika, ili u županijskom centru i sutradan normalnom voziti. Jedini uvjet je da ne mogu ići doma jer je prevelik rizik da zaraze svoje obitelji'', upozorava Gospočić.

U cijeloj priči nelogično je to da vozači koji odu na bolovanje i samoizolaciju 14 dana provode s obiteljima. Ukoliko su se zarazili vrlo vjerojatno će zaraziti i neke od ukućana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo