U kamionima koje smo prošlih tjedana gledali na graničnim prijelazima je hrana, ali i ostale stvari koje kupujemo u dućanima. No tko će to sve u budućnosti voziti ako su vozači u izolaciji?
VEZANE VIJESTI
''Prema sadašnjim uvjetima naši prijevoznici mogu raditi dvije
ture mjesečno jer moraju dva puta po 14 dana biti u karanteni. U
slučaju da ja angažiram prijevoznika koji nije s teritorija RH on
može voziti neograničeno'', upozorava Željko
Bazina, vlasnik prijevozničke tvrtke.
Zato je i Hrvatska gospodarska komora (HGK) izdala dramatično
upozorenje koje malo tko želi čuti. Naime, kako upozorava
Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za
graditeljstvo, promet i veze: ''Prema informacijama koje dobivamo
s terena od prijevozničkih kompanija, više od 60 posto
vozača kamiona je u samoizolaciji ili u karanteni. Oni su
dovedeni do točke pucanja. Ukoliko oni ne budu mogli voziti naše
će police u trgovinama ostati prazne, a to će dovesti do gladi
stanovništva i gladi gospodarstva''.
Vozači i njihovi poslodavci imaju tri opcije. Prva je, ako nema
posla da vozač ide u samoizolaciju kod kuće na 14 dana i otvori
bolovanje. Druga je da poslodavac sam napravi karantenu ili da
vozač do sljedeće vožnje bude u kabini kamiona.
''Treća varijanta je da on prenoći u županijskom centru civilne
zaštite ukoliko poslodavac njemu ne može osigurati prostor u
smještaju prijevozničkog društva. Smještaj koji zadovoljava
uvjete županijskog stožera. U svakom slučaju vozačima se izašlo u
susret da mogu maksimalno izašlo u susret da mogu nastaviti
vožnju u bilo kojem trenutku'', objašnjava Alen
Gospočić, pomoćnik ministra prometa.
No, neki vozači tvrde da u karantenama koje je organizirala
civilna zaštita nema dovoljno mjesta i da uvjeti nisu primjereni.
Karantene su postavljene na odmorištima i hotelima u kojima inače
ima 20ak mjesta.
''Ti prijevoznici dolaze, on nema ništa riješeno. Kaže ja vas ne
mogu kao prvo sve primiti koliko je došlo, njih 150. Jer im je na
granici rečeno da imate sve, hranu, puni pansion. Dobit ćete
hranu tuš i malo će vam izmjeriti temperaturu. Ovaj jadan ništa
nema. Došlo je skoro do fizičkog obračuna. Osoblje hotela je
pobjeglo'', tvrdi Bazina.
Zato traže da im se dopusti da rade na način kao i njihovi kolege
iz drugih zemalja, kaže Čagalj: ''Da ih se pusti u samoizolaciju
kod kuće 14 dana uz kontrolu epidemiologa. Ukoliko su zdravi, a
imaju potrebu za vožnjom prijevozničke kompanije ih mogu uputiti
u vožnju. Na taj način funkcioniraju i sve ostale
zemlje''.
Za sada u Hrvatskoj vozačima neće biti dozvoljeno da nakon
povratka iz Italije, Austrije ili drugih zemalja do iduće vožnje
vrijeme provode kod kuće.
''Ne dozvoljava se da noće kod kuće. Oni mogu ili noćiti kod svog
prijevoznika, ili u županijskom centru i sutradan normalnom
voziti. Jedini uvjet je da ne mogu ići doma jer je prevelik
rizik da zaraze svoje obitelji'', upozorava Gospočić.
U cijeloj priči nelogično je to da vozači koji odu na bolovanje i
samoizolaciju 14 dana provode s obiteljima. Ukoliko su se
zarazili vrlo vjerojatno će zaraziti i neke od ukućana.