analiza 191 zemlje /

Otvaranje škola nije dovelo do širenja zaraze, ali učenici su izgubili čak 300 milijardi sati nastave

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

92 posto zemalja koje su prošle prvi val zaraze COVID-19 počele su ponovno otvarati školske sustave, čak iako neke bilježe drugi val

1.10.2020.
14:40
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Rasprostranjeno ponovno otvaranje škola nakon karantene i praznika općenito nije povezano s porastom stope covida-19, pokazuje istraživanje provedeno u 191 zemalja, ali zatvaranje u sklopu karantene ostavit će za sobom "dug učenja u doba pandemije" od 300 milijardi propuštenih školskih sati.

U analizi neovisne obrazovne fondacije smještene u Zuerichu "Insight for Education" kaže se da da će tih 300 milijardi sati izgubiti djeca u siromašnijim zemljama te se upozorava da je izvan škole još 711 milijuna učenika.

"Pretpostavka je da će otvaranje škola potaknuti širenje zaraze, a da će zatvaranje škola smanjiti prijenos, ali stvarnost je mnogo kompleksnija", rekla je osnivačica i izvršna direktorica  IfE-a Randa Grob-Zakhary.  

Velika većina - 92 posto zemalja koje su prošle prvi val zaraze COVID-19 počele su ponovno otvarati školske sustave, čak iako neke bilježe drugi val.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

IfE je ustvrdio da su 52 zemlje koje su ponovno otvorile škole u kolovozu i rujnu - uključujući Francusku i Španjolsku - imale porast broja zaraženih za vrijeme praznika u usporedbi s vremenom kad je bila karantena.

U Velikoj Britaniji i Mađarskoj broj zaraženih pao je nakon početnih zatvaranja škole, ostao je nizak u vrijeme  praznika, a počeo rasti nakon ponovnog otvaranja.

Potpuna analiza te 52 zemlje utvrdila je da nema čvrste korelacije između statusa škola i zaraze što govori da je potrebno razmotriti i druge faktore, rekao je IfE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ključno je sada učiti od onih zemalja koje se učinkovito otvaraju bez obzira na sve veći broj zaraženih", rekla je Grob-Zakhary.

U izvješću se navodi da su 44 zemlje škole držale zatvorenima.

Također se ustvrdilo da zemlje razvijaju strategije tijekom pandemije - uključujući neke poput Italije i Francuske koje su naredile privremeno zatvaranje pojedinih škola prema potrebi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Druge mjere uključuju maske, rotaciju razreda i kombinaciju nastave u školi i preko interneta.

Ovaj prvi stvarni globalni test pokazuje kako izgleda škola u doba covida", rekla je Grob-Zakhary. "Razumijevanje načina na koji se zemlje kojima se događa masovni drugi val nose s tom novom stvarnošću u učionici ključno je za donošenje budućih odluka o ponovnom otvaranju i za pomoć školama da ostanu otvorene."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo