>> Sve o tragediji koja je potresla Europu možete pročitati OVDJE!
<<<< NOVO >>>>
BBC donosi nove ključne podatke na temelju kojih je jasno kako je kopilot svjesno htio uništiti avion!
Na temelju podataka iz crne kutije utvrđeno kako je kopilot bio sam u kabini te je svjesno i namjerno promijenio putanju aviona, dok pilot nije mogao ući u kabinu! Za to vrijeme u kabini je vladala apsolutna tišina, rekao je tužitelj BriceRobin.
Kopilot je identificiran kao AndreasLubitz (28), a potvrđeno je i kako je bio živ do udara aviona u planinu.
Na upit smatra li to samoubojstvom, Robin je odgovorio: "Ljudi koji žele počiniti suicid to obično naprave sami.. Ne bih to nazvao samoubojstvom". Lubitz je bio pri svijesti prije udara u tlo. "Disanje mu je bilo normalno. Nije rekao ni riječ", rekao je Robin.
Dodao je da putnici vjerojatno nisu bili svjesni što će se dogoditi do samog pada. "Čuli bismo plač i zapomaganje. Toga nije bilo", rekao je. Žrtve su samo u posljednjim trenucima pada bili svjesni svoje sudbine. "Vriskove smo čuli na samom kraju snimke, smrt se dogodila vrlo brzo nakon toga".
"Čuli smo krikove pilota koji je kroz interkom molio kolegu u kokpitu da ga pusti unutra", rekli su istražitelji.
Robin je isključio terorizam kao mogući motiv te dodao: "U ovoj fazi istrage ništa ne ukazuje na teroristički napad".
Vrata gotovo nemoguće otvoriti
Nakon terorističkih napada 11. rujna 2001. vrata kokpita sigurnosno su pojačana u svim zrakoplovima. Vrata su blindirana i nemoguće ih je probiti mecima izvana. Može ih otvoriti posada posebnom lozinkom, a svaka kompanija s tim u svezi ima svoja pravila.
Pored toga, ispred je postavljena kamera koja bilježi svaki pokušaj ulaska u pilotsku kabinu.
U slučaju prijeteće situacije, piloti mogu zaključati vrata čak i ako se izvana upotrijebi pravilna lozinka. U slučaju hitnosti postoji tehnička opcija otvaranja vrata u tom slučaju, ali opcija ne radi ako pilot iznutra blokira vrata.
Na snimci se čuje kako pilot moli kopilota da privremeno preuzme kontrolu nad zrakoplovom, a potom se čuje zvuk zatvaranja vrata i pomicanja sjedala.
Sljedećeg trenutka kopilot je sam u kokpitu te počinje kontrolama mijenjati putanju aviona iz još uvijek potpuno nepoznatog razloga.
Nije utvrđena nikakva veza između kopilota i terorističkih organizacija.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prema pisanju francuskih medija, istraga o padu zrakoplova krenula je u potpuno drugom smjeru nakon što je preslušavanjem snimke iz kokpita otkriveno da su se pilot i kopilot uoči pada posvađali, piše Mirror.
Četiri stručnjaka iz Inteprola pridružila su se francuskim istražiteljima koji pokušavaju shvatiti zašto se jedan od pilota zaključao u pilotsku kabinu. U jednom trenutku je onaj koji je ostao u kabini navodno stolicom blokirao vrata. Piloti su na njemačkom jeziku vikali jedan na drugog, nakon čega je onaj koji je bio van kabine pokušao razbiti vrata.
'Moguće je da je pilot koji je ostao u kokpitu izvršio samoubojstvo!'
Poniranje zrakoplova Germanwingsa do udara u planinu možda je
bilo namjerno, odnosno možda je riječ o odluci pilota koji je
ostao u kokpitu da izvrši samoubojstvo,
vjeruju francuski stručnjaci za avijaciju,
javljaThe
Independent.
Kopilot Airbusa Germanwingsa koji se srušio u utorak u francuskim Alpama zaposlen je u rujnu 2013. u toj zrakoplovnoj tvrtki, a imao je iza sebe 630 sati leta, objavila je u četvrtak Lufthansa.
Lufthansa, vlasnik Germanwingsa, nije potvrdila informacije iz izvora bliskog istrazi po kojima je jedan od dva pilota ostao za upravljačem, dok je drugi ostao blokiran izvan pilotske kabine.
"Učinit ćemo sve da dobijemo više informacija i nećemo sudjelovati u nagađanjima. Istraga o uzrocima nesreće povjerena je kompetentnim tijelima", kazao je sa svoje strane Germanwings.
Pilot je imao više od deset godina iskustva te više od 6000 sati leta na letjelicama Airbusa, objavio je Germanwings već u utorak.
Nekoliko sati nakon što su francuski istražitelji objavili kako su preslušali snimke iz njemačkog Airbusa A320 koji se u utorak zabio u planinu u francuskim Alpama, New York Times je objavio izjavu neimenovanog istražitelja koji je otkrio da snimka ukazuje na to da je jedan od pilota napustio kokpit prije početka pada zrakoplova.
Osim što je izašao, pilot se nije mogao u kokpit ni vratiti. Tijekom prvog dijela leta razgovor posade bio je rutinski i opušten, vrijeme je bilo povoljno, let je tekao glatko. No, nakon izlaska pilota iz kokpita sve je pošlo po krivu.
"Čuje se kako pilot izvana kuca na vrata kokpita, ali mu nitko ne odgovara. Kuca zatim jače, ali odgovora nema. Nije ga nije dočekao", ispričao je istražitelj za ugledni američki dnevnik.
Dodao je kako se čulo i da pokušava provaliti kroz vrata, no nije jasno zašto je izašao iz kokpita.
"Ono što je sigurno je da je jedan pilot ostao sam u kokpitu i svojeg kolegu nije pustio unutra", rekao je istražitelj koji je želio ostati anoniman.
Niz laboratorija u predgrađu Pariza mjesto je gdje francuski istražitelji obavljaju mukotrpan i složen posao ne bi li utvrdili uzrok pada njemačkog zrakoplova u francuskim Alpama u kojem je poginulo150ljudi.
Crna kutija CVR (Cockpit Voice Recorder) sa snimkama iz pilotske kabine Germanwingsova Airbusa A320 stigla je u srijedu u Ured za istrage i analize BEA, gdje će se analizirati idućih tjedana.
Tehnički kvar, pogreška pilota, terorizam?
Nijedna hipoteza nije isključena: pogreška pilota, tehnički kvar, teroristički čin, rekao je u utorak francuski premijer Manuel Valls.
Opća uprava za civilno zrakoplovstvo napominje da posada nije odaslala poziv "mayday" (u slučaju nesreće).
Zrakoplov se spuštao umjerenom brzinom od 3000 stupa u minuti, prema prvim podacima, a to ne upućuje na hitno spuštanje pri kojem brzina iznosi oko 5000 stopa u minuti, piše francuski portal Le Point.
Zrakoplov je ostao na svojoj horizontalnoj putanji. Nastavio je svoj plan leta osim što je promijenio visinu, pokazuju podaci servera Filghtradar24.
"Dakle, ići ravno na planine nema nikakva smisla. To je nenormalni potez profesionalnih pilota ili pak izostanak reakcije", kazao je za agenciju AFP kapetan velike europske aviokompanije.
Postavlja se pitanje zašto su se piloti nenormalno ponašali ili zašto nisu reagirali.
"Ako piloti nisu spriječili da se zrakoplov zaleti u planine, ili su bili bez svijesti ili mrtvi, ili su odlučili umrijeti ili su ubijeni", kaže jedan stručnjak.
Jedna od hipoteza je polagano padanje tlaka i nedjelotvornost maska za kisik.