Jeste li među ovim iritantnim likovima s Fejsa?

Jeste li kralj(ica) društvene mreže ili spamate ljude i idete im na živce? Ako se pronađete u barem dva od dolje navedenih primjera, vjerojatno ste ovo drugo.

2.12.2012.
12:07
VOYO logo

Fotografirate svaki obrok

Je li vaše jelo skuhala Ana Ugarković? Ako nije, nikoga nije briga za vaše kulinarske kreacije. Imamo dovoljno kulinarskih showova, časopisa i knjiga. Osim ako svojim špagetima s origanom i crnim paprom niste pobijedili u MasterChefu, nitko nije zainteresiran.

Ako niste bloger koji piše o hrani, slike hrane vjerojatno nerviraju vaše prijatelje jer su slikane mobitelom i prezentacija nije vrhunska, ili vas mrze zato jer je jastog na vašem tanjuru, a ne na njihovom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim ako nas ne zovete na večeru, zadržite svoje slike za sebe!

Ovisni ste o lajkanju

U redu je ako lajkate prijateljevo ažuriranje statusa, ali ako to stalno radite osobi koju niste vidjeli od srednje škole, to bi moglo ispasti neiskreno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nasumično lajkanje svačijih postova umanjuje njihovo značenje', smatra stručnjakinja za društvene mreže Dana Kaye. Facebook je tu zbog interakcije i ponovnog povezivanju s ljudima. Hajde, stvarno vam se sviđa to što je neki poznanik promijenio ulje u autu?

Pišete privatne poruke na nečijem zidu

Uvijek zbunjuje kad ljudi ostavljaju privatne poruke na nečijem zidu tako da ih svi mogu vidjeti. Ozbiljno, za to postoji inbox. Ista je stvar s ljubavnim porukama i privatnim forama koje kuži jedan od stotinu vaših prijatelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postoji razlog zašto je Facebook uveo i sistem privatnih poruka. Osobne poruke nemaju što tražiti na zidu. Osim toga, mogu vam stvoriti probleme kod drugih prijatelja.

Dijelite detalje o seksualnom životu

Osim ako niste u vezi sa seksualnim terapeutom, na vašem timelineu ne bi trebalo biti ničega što ima veze sa seksom, kaže Kaye. Zbog toga je svima neugodno, a s obzirom da je online, tamo će i ostati. Biste li željeli da vaša majka ili šef vide taj post? Ako vam se na FB profilu sa strane pojavljuju reklame za kondome, lubrikante i planirano roditeljstvo, to bi vam mogao biti znak da nekim svojim postovima izazivate mučninu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dohvatili ste se tagiranja

Najbolja prijateljica vam je zaprijetila da će se prestati družiti s vama ako je još jednom tagirate na fotografiji na kojoj vi izgledate divno, a ona grozno.

Kao i kod nasumičnog lajkanja, izgubit će se smisao ako objavite svaku fotku snimite. Zapitajte se želite li da cijeli svijet vidi ovu vašu sliku?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uhodite

Ako vam je srce ubrzano zakucalo kad se počelo šuškati da će Facebook početi pokazivati po čijim ste profilima klikali, velike su šanse da noći provodite istražujući.

'Možda previše uhodite bivšega', kaže Kaye. Jedina šteta je gubitak vremena. I ne, još nema načina da vas uhvate. Zapamtite, to što vam je bivši lajkao meksičku hranu, neće promijeniti njegovu osobnost. Trošite vrijeme na nešto pametnije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Objavljujete breaking news o slavnima (i svima ostalima)

Priznajte – osjećate se kul ako prvi objavite važnu vijest, poput one – OMG Whitney Houston je mrtva, RIP!

Ako uvijek prvi objavite posljednji trač, vjerojatno dijelite više priča o slavnima nego o sebi. Vaši bi prijatelji sigurno više voljeli znati nešto o vama. Tračeve ostavite profesionalcima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dokumentirate sve što radite

Kad se vidite s prijateljicom pitate je: 'Jesi li vidjela što sam jučer objavila?' Sve što radite ionako je online. Toliko o pravim, ljudskim reakcijama na vijest da ste se zaručili, da ćete dobiti bebu ili na neku smiješnu anegdotu o kojoj ste počeli pisati iste sekunde kad se dogodila.

'Ako prijatelji znaju svaki vaš pokret, o čemu više možete pričati?' pita Kaye. Prestanite postati o svemu cijeli dan i razgovori uživo će biti zanimljiviji. Zapamtite, ako nešto zvuči kao da se ponavljate, to je zato što smo o tome već čitali online.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čekirate se gdje god idete

Od ljekarne preko tramvajske stanice do ginekološke ordinacije – imamo tu čast putovati s vama. Ali razmislite malo o ovome – da je vaš život stvarno tako zanimljiv, ne biste imali vremena tako često mijenjati status i pisati o tome.

Čekiranje će nam pokazati zanimljiva mjesta na kojima ste bili i na koja ste otputovali, a ako se stalno čekirate, to nikome neće biti kul.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvijek ste prvi na news feedu

Jeste li barem sat vremena dnevno offline? Suzdržite se kako bi se barem činilo da imate život, nemojte stalno buljiti u monitor.

Ako su vam postovi uvijek na vrhu news feeda, onda se definitivno radi o pretjeranom dijeljenju. Ako u 3 sata ujutro linkate zanimljive članke, učinite si uslugu i naspavajte se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znate kako stojite na Kloutu

Klout mjeri vaš utjecaj na društvenim mrežama na ljestvici od 1 do 100. Ako znate svoj, to je otprilike kao da ste sami sebe guglali.

Nije problem ako netko provjeri kako stoji na Kolutu, ali hvaliti se time... to je druga stvar. Ako zaista trebate potvrdu da ste u stanju pokrenuti mase i uzburkati strasti – nazovite mamu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postavljate slike svojih ozljeda

Ljudi koji postavljaju fotografije ozljeda ne razlikuju se puno od onih koji za večerom ili na ulici podižu majicu kako bi pokazali ožiljak od operacije. Te stvari nitko ne želi gledati, uživo ili u digitalnom obliku. Slike dok ležite prehlađeni, kad vas je uhvatila alergija – takve statuse većina želi izbrisati.

Stavljate slike djece ili kućnih ljubimaca koji rade obične stvari

Morate li stvarno stavljati slike svog ljubimca kako spava, jede, piški?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je to jedna od onih stvari kojih se ljudi brzo zasite – posebno ako nisu roditelji ili vlasnici kućnih ljubimaca – online apetit za sve što ima veze sa slatkim malim bićima je neograničen, a o tome svjedoče nebrojeni videouraci na YouTubeu, iako djeca ili životinje na njima ne rade ništa zanimljivo.

Dvije riječi – auto-update!

Nikoga ne zanima što se čitali na Yahoou ili što slušate preko Shazama. I ako čitate članak o spolno prenosivim bolestima ili slušate Justina Biebera, možete se ozbiljno osramotiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukratko – ako ste već postavili opciju auto-update, pazite što prenosite ostalima.

Brave
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
Samit
default_cta
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Barbapapa
default_cta
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo