Facebook, Twitter, MySpace, forumi, blogovi... hrvatski korisnici na servisima za društveno umrežavanje ovih dana intenzivno raspravljaju o aktualnoj politici. Izabrali smo nekoliko najnovijih uradaka.
Nikola Pejić i Ivan Brezak Brkan iz Netokracije zapitali su se kako bi se gospođa Kosor i gospodin Sanader snašli na društvenim mrežama? S obzirom da je Facebook najpopularnija društvena mreža u Hrvatskoj, za ilustraciju najnovijih događaja oko pokušaja vraćanja Sanadera u politiku, pojavio se ovaj uradak:
Na Facebooku je također osnovano i nekoliko grupa protiv povratka Ive Sanadera. U prva 24 sata od njegove objave povratka u aktivnu politiku u grupu Gospodine Ivo niste vi Lassie da vam se ljudi vesele kad se odlučite vratit registriralo se gotovo 23.000, a u trenutku pisanja ovog teksta već ih je gotovo 50.000, te bi mogla nadmašiti grupu Kako je Ivo ukrao Božić, koja je osnovana u studenom 2008. godine i koja ima nešto više od 64.000 članova.
Tu je i grupa Protiv povratka Ive Sanadera u aktivnu politiku, koja već broji više od 10.000 registriranih članova, a broj fotošopiranih fotografija koje prikazuju "doktora Ivu" u različitim situacijama (dok se vozi u banani, dok prodaje satove i sl.) mjeri se u stotinama i samo je još jedan dokaz koliko korisnici društvenih mreža mogu biti kreativni.
Osim grupe, tu je istoimena stranica Protiv povratka Sanadera u Sabor i aktiviranja zastupničkog imuniteta!, koja je do sada prikupila više od 13.000 članova, a tu je i Ivo Sanader - kukavica i bjegunac, grupa koja je osnovana u vrijeme kada je Sanader odlučio zauvijek reći "zbogom" politici.
Stranica Ivo, govori ti Big Brother. Imaš 30 sekundi da napustiš državu ima više od 14.000 članova i ta brojka neprestano raste.
Osim na Facebooku, i na Twitteru su ovih dana najpopularniji hashtagovi #sanader i #izbori.
YouTube, MySpace, blogovi, forumi... sve je živo od rasprave koja se vodi. Čini se da je ovih dana na hrvatskom internetskom prostoru na djelu prava medijska demokracija. Sve ove društvene mreže pokazuju se kao efikasan produkcijski i distribucijski sustav koji sam sebe informira (a usput i zabavlja :-) u kojem svi članovi društva (odnosno oni koji imaju računala i pristup internetu) mogu sudjelovati.
Upravo ovi primjeri pokazuju pravi potencijal društvenih mreža. Pokazalo se ono što je već otprije poznato, a to je da građani sami mogu brinuti o zaštiti demokratskih vrijednosti i to na način da jednostavno kažu: "Zbogom, Ivo!"