· 28 posto Hrvata koji koriste internet surfaju i preko mobilnih uređaja · prosječni korisnik mobilnog interneta u Hrvatskoj je muškarac do 40 godina starosti · gotovo polovica ispitanika već je koristila mobilne aplikacije, i to najviše za igru i multimediju
****************************************
Tijekom rujna više od 700 Hrvata sudjelovalo je u reprezentativnom online istraživanju koje je provela austrijska agencija poolpilots u suradnji s agencijom MindTake.
"Ovim istraživanjem dobili smo informacije o tome kako i u kojoj mjeri Hrvati koriste mobilni internet i mobilne aplikacije, što vide kao glavne nedostatke te što očekuju u budućnosti. Istraživanje je potvrdilo naše uvjerenje kako su mobilni internet, te posebice mobilne aplikacije velika prilika za developere i tvrtke koje se bave razvojem aplikacija. Velika je stvar što znamo želje svojih korisnika, te kako možemo riješiti njihove konkretne probleme iz svakodnevnog života", rekao je Greg Williams, generalni menadžer Nokia Alps & South East Europe.
Mobilni internet još uvijek više koriste muškarci (66%), a više od dvije trećine ispitanika (67%) ima manje od 40 godina. Studenti su najbrojnija skupina koja koristi mobilni internet – 14% ispitanika su studenti, koji čine 21% korisnika mobilnog interneta.
Hrvate koče troškovi i paketi prometa
Najveći problemi zbog kojih Hrvati ne koriste češće mobilni internet su nesigurnost oko troškova surfanja (49%) te mišljenje da je upotreba interneta na mobilnom uređaju nepotrebna (32%). Hrvati su naveli i nedostatke samih uređaja, poput premalih zaslona (27%) i presporog pristupa internetu (12%).
Gotovo polovica korisnika mobilnog interneta (48%) u svojim mobilnim paketima ima uključenu i određenu količinu prometa. Najviše, njih 38% ima uključeno do 100 MB prometa, 18% ih može bez dodatne naknade iskoristiti 1 GB prometa, a 8% ima neograničenu količinu prometa.
Internetski pretraživači koji pamte posjećene stranice te tako skraćuju vrijeme unosa adrese jako su korisni za 43% korisnika, a 40% njih iznimno cijeni ekrane na dodir.
U prosjeku instaliramo 10 aplikacija
Hrvati vole koristiti zabavne aplikacije (igre 45% i multimediju 42%), ali vole ostati i u korak s događanjima u Hrvatskoj i svijetu kroz aplikacije koje će im osigurati dnevnu dozu vijesti (37%) i vremenske prognoze (34%).
Hrvati preuzimaju aplikacije najviše od samih developera (29%), a zatim s Ovi Trgovine (24%), vodeće trgovine aplikacijama. T-Mobile AppStore (17%), VIP AppStore (14%) i Apple Store (12%) zauzimaju treće, četvrto i peto mjesto. Kao glavne razloge za odabir specifične trgovine ispitanici su naveli činjenicu da je već bila instalirana na mobilnom uređaju (32%), odličan raspon aplikacija (30%) te da nije potrebna daljnja registracija (22%).
Želimo još više vijesti i vremenske prognoze
Najčešći izvor informacija o aplikacijama su prijatelji i obitelj (34%), forumi (33%), mobilni operateri (28%) te mediji (25%).
Kada je riječ o željama korisnika, ističe se želja za aplikacijom Državnoga hidrometeorološkog zavoda (38%), koja bi trebala sadržavati vremensku prognozu za sljedeći dan i narednih sedam dana, ali i savjete o vremenu i kako se obući.
Veliki je interes i za aplikacijama medija (24sata 29%, Jutarnji list 28% i Večernji list 22%), a Hrvati bi voljeli imati i aplikaciju Hrvatskog autokluba (27%), koja bi im pružala informacije o stanju na cestama te brzu pomoć i savjete.
48% ispitanika smatra da je najveća korist od upotrebe aplikacija mogućnost da postanu sveprisutne, a isti postotak je kao najveću korist naveo pomoć pri navigaciji. 41% ispitanih Hrvata vjeruje da su mobilne aplikacije odličan način za prisutnost na društvenim mrežama, a trećina se u potpunosti slaže s mišljenjem da aplikacije pružaju bolji pristup informacijama nego sam mobilni internet.