Od Novske do Okučana 160 kilometara na sat. U ovom trenutku
nezamislivo, postaje stvarnost do kraja 2014. godine. 85 posto od
40 milijuna kuna za prugu, dala je Europska unija.
No i uz besplatni novac - pred Željeznicom su promjene. HŽ
Infrastruktura najavljuje otpuštanja. Tisuću ljudi unutar godine
dana, do kraja mandata - još tisuću. Ostaju u vlasništu države,
ali će tvrtke kćeri u stečaj ili na prodaju, a izmijenili su i
kolektivni ugovor.
"Tako da smo sad na godišnjoj razini došli do uštede od preko 120
milijuna kuna. Vršimo sve pripreme kako bismo što lakše dočekali
sljedeću godinu kako ne bi morali imati tako velik odljev
zaposlenika", kazao je Darko
Peričić, predsjednik Uprave HŽ
Infrastrukture.
Veći dio viška radnika će u mirovinu, nadaju se sindikati. Oni
koji ostaju, pristaju na rezanje prava.
"Neisplatu regresa, božićnice, odrekli smo se dva dana godišnjega
odmora, svi radnici. I pristali smo da nam se plaće neće povećati
tijekom godine", izjavio je Anto
Iličić, tajnik Sindikata prometnika vlakova
Hrvatske.
O svemu se može razgovarati, kažu i drugi HŽ sindikati. Samo -
bez fige u džepu.
"Čekamo da vidimo i taj projekt i program restrukturiranja, što
on donosi jer otpuštati radnike i odricat se prava, ako nema
nekih garancija da će sljedeću godinu biti bolje, pa onda iza
toga opet se odricat i opet otpuštat radnike, bojimo se da to
nije dobar put", smatra predsjednika Sindikata strojovođa
Hrvatske Nenad
Mrgan.
Detalje restrukturiranja HŽ-a, ministar Hajdaš
Dončić trebao bi predstaviti u četvrtak. U
međuvremenu, Vlada pritišće sva javna poduzeća da napišu
zadaću.
"Ja bih volio da se to dogodi i prije godišnjih odmora. Neki
planovi su gotovi - HEP, HŽ. I ostala javna poduzeća u ovim
danima ispred nas će morati predočiti svoje planove", tvrdi
potpredsjednik Vlade Branko
Grčić.
Jer samo će uređenije poslovanje, kaže, privući - više novca.