Za HT je vrlo važno da im je vrlo stabilnom ostala EBITDA marža 45,2 posto, no i tu je zabilježen pad od 1,6 postotnih poena. HT-ov EBIT smanjen je za 5 posto na 1,87 milijardi kuna. Neto dobit HT-a pala je 15 posto na 1,484 milijarde kuna, uz pad marže od 3,3 postotna poena na 23,5 posto, piše Business.hr.
Ukupni prihodi smanjeni su za 4,8 posto kada se iz njih izuzmu rezultati jednog od najjačih domaćih sistem integratora Combisa čija je akvizicija završena u svibnju ove godine, upozoravaju iz HT-a.
HT u ukupnom poslovanju, kao što je bilo i za očekivati bilježi pad prihoda u gotovo svim segmentima poslovanja osim kod Internet poslovanja gdje je rast prihoda od 171 posto, te kod podatkovnih usluga 84 posto. Ukupna kapitalna ulaganja HT-a u prvih devet mjeseci smanjena su za 41,9 posto na 617 milijuna kuna, dok je broj zaposlenika povećan za 1,4 posto na 6251 zaposlenika na kraju rujna ove godine zbog akvizicije Combisa.
U segmentu fiksne telefonije T-Com najjači domaći telekom ostvario je 3,7 milijardi kuna uz pad od 3 posto, dok je EBITDA porastao na 1,53 milijarde kuna uz rast od 0,2 posto, a profitna marža porasla je za 1m3 postotna poena na 41,3 posto. U ovom segmentu, zbog već poznati problema oko ulaganja u izgradnju moderne optičke infrastrukture HT bilježi snažan pad kapitalnih ulaganja za čak 36,6 posto na ipak malih 460 milijuna kuna.
U ovom segmentu HT bilježi pad broja pretplatničkih linija za 3,3 posto na 1,353 milijuna, te pad prometa u minutama za 7,8 posto. HT-ovi korisnici tako su potrošili u prvih devet mjeseci 2,4 milijarde minuta. Prosječna potrošnja po korisniku također je smanjena za 4,6 posto na 132 kune mjesečno.
U internet segmentu poslovanja HT bilježi rast broja ADSL linija na 13,9 posto, odnosno ima oko 600 tisuća korisnika. I prosječna potrošnja u ovom segmentu je porasla za 3,2 posto na 128 kuna mjesečno. Snažan rast HT bilježi i sa svojom uslugom internetske televizije uz rast broja korisnika za 43,3 posto na 271 tisuću.
U segmentu mobilne telefonije T-Mobile zabilježen je pad prihoda od 8,9 posto na 2,944 milijarde kuna. Razlog pada moguće je pronaći s jedne strane u smanjenoj potrošnji, te u kriznom porezu od 6 posto na glasovnu i SMS komunikaciju. TT-Mobileov EBITDA smanjen je za 12,9 posto na 1,331 milijardu kuna, uz pad profitne marže od 2,1 postotnih poena na još uvijek velikih 45,2 posto.
I u ovom segmentu HT bilježi pad kapitalnih ulaganja za velikih 53,2 posto, te je u prvih devet mjeseci ove godine tako investirano 157 milijuna kuna. Gledano prema broju korisnika T-Mobile drži oko 47,6 posto tržišta, što predstavlja pad u odnosu na isto razdoblje prethodne godine od 1,4 postona poena. Ukupni broj korisnika smanjen je za 3,8 posto na 2,774 milijuna. Međutim vidljiv je nastavak rasta korisnika s ugovorom (post paid), dok segment pre-paid korisnika bilježi pad. Uz to, T-Mobile bilježi pad prosječne mjesečne potrošnje za 8,1 posto na 92 kune mjesečno, ali i rast prosječne potrošnje minuta po korisniku za 0,7 posto. Tako su T-Mobileovi korisnici prosječno mjesečno razgovarali 112 minuta ili jednu minutu više nego u istom razdoblju prethodne godine.
„Snažan rast širokopojasnih usluga i IPTV-a te dobri rezultati Combisa pridonijeli su sporijem padu prihoda koji je i dalje pod utjecajem recesije. Nastavljamo postizati dobar napredak po pitanju zaštite marže kroz niz mjera za smanjenje troškova, uključujući, na primjer, smanjenje troškova stjecanja korisnika. Kao rezultat navedenih ušteda i drugih kretanja, kao što su veći prihodi od roaminga no što je bilo očekivano, Grupa sada očekuje da će EBITDA za cijelu godinu biti na razini iz 2009. godine“, ističe predsjednik Uprave i glavni izvršni direktor HT-a Ivica Mudrinić.