Proizvodnja nova 44 vlaka predugo se čekala. Za 32 nova
elektromotorna vlaka i 12 dizelskih, HŽ Putnički prijevoz dignut
će u HBOR-u kredit od 220 milijuna eura.
"To je važno za HŽ putnički jer u taj zapušteni ruinirani sustav
nije ulagano ništa gotovo 30 godina", tvrdi ministar prometa
Siniša Hajdaš Dončić.
Na natječaju za nabavku novih vlakova pobjedio je konzorcij
Končar-Gredelj. Iako je već godinu i pol u stečaju, Gredelj
posluje pozitivno. Tisuću radnika baš danas završilo je s radom
na 30 lokomotiva koje je naručio Maroko. Svaka je vrijedna pola
milijuna dolara.
Bolji i udobniji život svi putnici mogli bi dočekati sredinom
2015. kada bi trebao biti isporučen prvi vlak, a potom svaki
sljedeći mjesec po jedan. U HŽ-u poručuju da sadašnji neće u
staro željezo.
A prodaja drugog dijela HŽ-a, tvrtke HŽ Cargo već godinama se
najavljuje. Čelnici rumunjske željezničke grupacije Grampet u
Zagrebu su razgovarali s ministrom prometa. Nakon sastanka
ministastvo je prioćilo da su Rumunji tražili produženje roka za
još jedno dubinsko snimanje tvrtke. U Sindikatu se nadaju
sigurnijoj budućnosti.
Više pogledajte u prilogu.
Novi moderni vlakovi s klimom i bežičnim internetom, na obnovljenima prugama do 160 kilometara na sat. Ovakva budućnost prema Vladi stiže za godinu i pol kada počnu voziti prvi od 44 dizelska vlaka koje kupuje HŽ. Istodobno, teretni dio tvrtke - HŽ Cargo je na prodaju - ali još nema dogovora s rumunjskim kupcem.