Iza ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića koji je večerašnji gost RTL-a Danas već je jedan neslavni pokušaj privatizacije aviokompanije, HŽ Carga, a i monetizacija autocesta, koja bi mogla biti njegov 'krimen'. Pogledajte kako objašnjava svoje 'propale pokušaje'.
Prije godinu dana, u istom ovom mjesecu ste rekli da će
privatizacija biti gotovo za osam do deset mjeseci. To vam nije
pošlo za rukom. Zašto i jeste li nezadovoljni?
To sam mislio na postupak privatizacije, ne sama
privatizaciju. Dakle, mi ne mislimo rasprodavati nacionalnu
imovinu ispod cijene ukoliko nismo zadovoljni sa ponudom, mi ne
srljamo 'grlom u jagode'. Jedan takav primjer je bila i
privatizacija HŽ Carga kad smo procijenili da uvjeti za državi
nisu povoljni i mi smo od te privatizacije onda
odustali.
Što se tiče Croatia Airlinesa, situacija je drukčija, malo su
drugačije okolnosti. CA dobro provodi plan i program
restrukturiranja već drugu godinu, smanjen je broj zaposlenih sa
1100 na 950, financijski rezultati su pozitivni i očekujem sada
da bi mogao biti veći interes...
Hoćete li si sada ponovno zadati neki rok, kao što ste
napravili prošle godine?
Mi moramo tako i tako taj cijeli proces završiti u osam do
deset mjeseci, samo ja uvijek ne kažem da će taj proces uspješno
završiti, osobito u zračnom prometu to ovisi o puno parametara .
Jedan dobar podatak je da svake godine desetak aviokompanija
propadne, no isto toliko ih nastane. Pitanje je da li sadašnja
Croatia Airlines s ovoliko aviona i s osobljem koje je vrhunski
istrenirano, može biti dovoljno atraktivna, da privuče jednog
dobrog partnera za dokapitalizaciju, time proširi mrežu i samim
time donese neku dodanu vrijednost hrvatskom
gospodarstvu.
Draga stvar koja bi se mogla zakomplicirati je
monetizacija autocesta, sada je krenulo skupljanje potpisa za
referendum, jeste li uplašeni?
Nisam uplašen, ja sam čovjek koji se po prirodi ne boji
takvih stvari, ali smatram da je pravo građana da na referendumu
kažu neka svoja razmišljanja. Isto tako ću reći da stvari postaju
iracionalne. Ako sada imamo dug koji je 33 milijarde kuna i ako
taj dug raste i treba nam da vratimo ne samo 60 milijardi kuna za
X godina, tu moramo računati da trošak održavanja i mnoge druge
parametre.
S jedne strane imamo priču 'ajmo zatvoriti dug sada, kada on
iznosi 30 milijardi kuna', ili ga ostaviti budućim generacijama
kada će on iznositi 90 milijardi kn. Autoceste ionako ostaju
hrvatsko vlasništvo.
Htio bi naglasiti nešto što prolazi ispod radara, ispod
žita... Autoceste su sada u koncesiji, sam je koncesionar HAC i
ARZ, dakle mi samo mijenjamo koncesionara jer smatramo da
privatni koncesionar može dati dovoljno novaca da zatvorimo
nepovoljne kredite svima. Odluka je vrlo jednostavna - želimo li
se dalje zaduživati, nepovoljnije, ili želimo po prvi puta u
hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug.
Nekada ste govorili da ukoliko monetizacija ne uspije, da
ćete ponuditi ostavku?
Ja sam rekao da ukoliko budemo zadovoljni sa ponudom koju ćemo dobiti od potencijalnog koncesionara, i ako Vlada RH nju ne prihvati, a ja osobno smatram da je ta ponuda dobra, onda ću ponuditi svoj mandat na raspolaganje premijeru. Isključivo pod uvjetom da ponuda bude dobra, i da iz nekih razloga, ona ne bude prihvaćena.