Google ograničava besplatan pristup vijestima

Novinski izdavači od sada će moći postaviti ograničenje na količinu besplatnih novinskih članaka do kojih korisnici mogu doći preko Googlea, objavljeno je iz ove kompanije.

2.12.2009.
11:51
VOYO logo

Ovaj ustupak za tzv. dead tree edition dolazi nakon što je News Corp, odnosno njezin čelnik Rupert Murdoch u više navrata prozvao Google da profitira od njegovih novinskih web-stranica.

Uvođenjem programa First Click Free izdavači sada mogu spriječiti neograničen pristup web-stranicama koje su uvele pretplatu, piše BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Korisnici koji kliknu na više od pet članaka dnevno, bit će preusmjereni na stranice za registraciju ili pretplatu.

"Prije ovoga svaki klik od korisnika bio je tretiran kao slobodan", napisao je Googleov senior biznis produkt menadžer Josh Cohen na svom blogu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sada smo ažurirali program tako da izdavači mogu ograničiti korisnicima da ne mogu pristupiti više od pet članaka dnevno ako se ne pretplate ili ne registriraju."

Medijski mogul Rupert Murdoch već prije je optužio neke kompanije, poput Googlea, da profitiraju od novinarstva, i to na način da ostvaruju prihode od oglašavanja dajući čitateljima besplatne linkove na novinske članke.

Uz to, neki čitatelji već su otkrili kako mogu izbjeći plaćanje pretplate na novinske web-stranice tako da određenu stranicu pozovu direktno preko Googlea.

BBC-jev dopisnik za tehnologiju Rory Cellan-Jones smatra da je ovaj ustupak, odnosno neki oblik koncesije, relativno minoran, no Murdoch ga može vidjeti kao potvrdu svoje odluke da se udalji od Googlea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema riječima Cohena, korisnici Googlea će početi nailaziti na stranice za registraciju kada kliknu šesti put na neki članak i to u bilo koji dan od trenutka kada web-stranice izdavača počnu koristiti ovaj program.

Prethodni članci:

arti-200911090213006 arti-200910060526006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
hell propustene
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo