Facebook razvija 'ubojicu' Gmaila

Facebook će korisnicima na svojim stranicama ponuditi e-mail uslugu koja je njihov vlastiti proizvod, piše TechCrunch.

5.2.2010.
18:48
VOYO logo

Ovaj projekt poznat je pod nazivom Project Titan. No, neslužbeno i možda s prevelikom oduševljenjem, nazivaju ga i "ubojicom Gmaila".

Facebookov sustav razmjenjivanja poruka godinama je najveća smetnja brojnim korisnicima. Kako piše Michael Arrington za TechCrunch, on se zbog toga prvi put javno požalio 2008., te rekao da su potrebne hitne promjene. Najveći problem je jednostavno brisanje starih e-mailova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, kao i njemu, tako i mnogim korisnicima to oduzima previše vremena, tako da ima tisuće nepročitanih i pročitanih, ali neizbrisanih mailova u svom spremniku poruka (inboxu).

Također, Facebookov sustav poruka samo je indirektno povezan s e-mailom, a e-mail je i dalje standardni način na koji ljudi razmjenjuju poruke kada nisu na Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook se do sada samo površno bavio poboljšanjem sustava izmjenjivanja poruka, kao što je, primjerice, dodavanje funkcije pretraživanja poruka. Međutim, većinu vremena ostao je statičan i ništa se nije mijenjalo. Drugim riječima, taj sustav nije bio ni osobito koristan.

Čak je i MySpace 2008. godine unaprijedio svoju staru platformu za slanje elektronskih poruka među korisnicima u pravi webmail servis (doduše takav da mu je nedostajala podrška za POP ili IMAP).

No, izgleda da se Facebook sada vraća u igru. Ako je ono što piše TechCrunch točno, Project Titan, ili kako god se zvao kada ga lansiraju, ljudi bi mogli brzo prihvatili.

Prvo, u TechCrunchu smatraju da će imati punu POP/ IMAP podršku, što znači da korisnici svom e-mail računu mogu pristupiti i mimo Facebooka. Ime računa bit će tako vaseime@facebook.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve što se tiče e-maila ima veze s identitetom. A Facebook je iznad svih kad je riječ o igri identiteta preko svojeg seta API-ja za developere Facebook Connect. Facebook tvrdi da se preko Facebook Connecta svakog mjeseca više od 60 milijuna ljudi logira na 80.000 web-stranica "treće strane".

Uvesti pravi webmail proizvod na vrh već postojećih URL-ova koje su korisnici odabrali i Facebook Connecta, nešto je na što bi se i divovski Google mogao naježiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ubojica" Gmaila? Teško. No, unatoč tome svakako je riječ o velikom potezu Facebooka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo