Ovakvo nešto se ne pamti, s 18. startne pozicije do prvog mjesta! Rubens Barrichello konačno je, u 28. godini, pokazao zašto je bio učenik i pulen legendarnog Ayrtona Senne. Brazilac se zbog izletanja na treningu u posljednji trenutak uopće uspio kvalificirati za utrku, i to u bolidu klupskog kolege Schumachera. "Schumijevo" sudjelovanje u utrci svelo se na nekoliko stotina metara, poslije kojih je ispao zbog sudara s Fisichellom, dok je Barrichello već poslije tri kruga ušao u raspodjelu bodova zauzevši šesto mjesto.
Vožnjom kakva se ne pamti, po nemogućim uvjetima na stazi (na jednoj polovici suha, dok je drugu "zalijevao" pljusak), Brazilac se dokopao vodećeg mjesta i uspio ga zadržati do kraja utrke, koju je završila samo polovica bolida (11 od 22). Time je Ferrarijevo veliko razočaranje s početka trke pretvoreno u veliko slavlje na kraju.
A počelo je katastrofalno za navijače talijanskog tima. Na samom startu David Coulthard u McLarenu iskoristio je svoju najbolju startnu poziciju i izblokirao Schumachera. Vodeći vozač u ukupnom poretku Svjetskoga prvenstva nije imao izbora, morao je skrenuti i usporiti čime se "podvukao" ispred Benettona Giancarla Fisichelle, koji nije imao kamo te je punom brzinom udario u stražnji kraj Ferrarija. Obojica su nakon toga ispala iz utrke. Već drugu utrku za redom "Schumi" biva eliminiran u gužvi na samom startu.
Coulthard je u toj gužvi uspio izgubiti prvo mjesto, koje mu je oduzeo klupski kolega Mika Hakkinen. Dok su McLareni predvodili kolonu, Barrichello je nevjerovatnom vožnjom izvlačio maksimum iz svog Ferrarija i već u četvrtom krugu poboljšao plasman za deset mjesta, da bi u sedmom bio na četvrtom mjestu. U briljantnoj vožnji priključio mu se Heinz-Harald Frenzen, koji je startao jedno mjesto ispred njega, a u desetom krugu bio je šesti. Nažalost, Frentzenov Jordan pet krugova prije kraja je zakazao, tako da je Frentzen završio trku bez zasluženih bodova.
Novi "cirkus" uslijedio je u 24. krugu, kada je jedan gledatelj uspio iskočiti na stazu, što je uzrokovalo pojavu "pace cara", sigurnosnog automobila koji je tri kruga vozio ispred natjecatelja. Kako je tada ozbiljno zaprijetio pljusak, nakon uklanjanja "pace cara" nastala je jagma za odlaskom u boksove. U gužvi su loše prošli McLareni, budući da je Coulthard morao Hakkinenu prepustiti mjesto u boksu i ostati krug dulje na stazi sa starim gumama. To mu je drastično "skresalo" vodstvo, a Barrichello je iskoristio nastalu gužvu kako bi se probio na drugo mjesto. Nekoliko krugova kasnije, Pedro Diniz svojim je Sauberom uletio u Alesijevog Prosta i spektakularno izletio sa staze, gubeći oba lijeva kotača. Toliko je dijelova bolida letjelo zrakom da je pravo čudo što nitko nije ozlijeđen, zbog te nesreće ponovo je ispred bolida morao "pace car". Odmah potom, počeo je očekivani pljusak, ali zahvatio je samo polovicu staze, dok je dobar dio piste ostao suh. Barrichello je hrabro odlučio ne promjeniti gume i s gumama za suho na nepokislom je dijelu staze stekao veliku prednost, koja mu je donijela i konačnu pobjedu, prvu u karijeri nakon odvožene 124 utrke.
Nije ni čudo što se emotivni Brazilac rasplakao na pobjedničkom postolju...
Konačni poredak osvajača bodova u ovoj "ruskoruletnoj" utrci za VN Njemačke glasi: prvi Barrichello (Ferrari), drugi Hakkinen i treći Coulthard (oba McLaren), četvrti "rookie" Jenson Button (Williams-BMW), peti Mika Salo (Sauber), šesti de la Rosa (Arrows). Nakon okretanja i pada na posljednje mjesto, mlađi Schumacher fantastičnom je vožnjom uspio doći do sedmog mjesta, za utjehu domaćim navijačima nakon što je njegov stariji brat ispao na startu.
U ukupnom poretku vozača nastala je nevjerovatna gužva. Zahvaljujući pobjedi svog klupskog kolege, Schumacher je sačuvao vodstvo, ali sada sa samo dva boda prednosti. Oba McLarena, međutim, "dišu mu za vrat" s istim brojem bodova, a i klupski kolega Barrichello na samo deset bodova je razlike...
Ukupni poredak vozača nakon jedanaest odvoženih utrka (vozi se još šest, sljedeći je Hungaroring): M. Schumacher 56, Coulthard i Hakkinen po 54, Barrichello 46, Fisichella 18, R. Schumacher 14, Villeneuve 11 itd.
Poredak kod konstruktora: Ferrari 102, McLaren 98, Williams 22, benetton 18, BAR 12, Jordan 11 itd.