U PROMETU SU IZGUBLJENA JOŠ DVA MLADA LJUDSKA ŽIVOTA: /

'Sada je zbilja dosta, osnujmo Agenciju za sigurnost cestovnog prometa!'

Image
Foto: PIXSELL

Dvije su osobe poginule u nedjelju u naletu teretnog vlaka na osobno vozilo karlovačkih registracija, na pružnom prijelazu u Donjem Zvečaju, na području Duge Rese.

18.2.2018.
21:08
PIXSELL
VOYO logo

Hrvatsku je i danas šokirala vijest o nesreću u kojoj su izgubljena dva mlada ljudska života. Na pružnom prijelazu u Donjem Zvečaju teretni je vlak naletio na automobil marke Renault Megane. Bračni par poginuo je na mjestu nesreće, a vlak je nakon udara osobno vozilo odgurao još 200-tinjak metara dok se nije zaustavio u teško pristupačnom pružnom usjeku.

Prometni stručnjak ŽeljkoMarušić poručuje da je ova nesreća konačna potvrda da se prolazak kroz crveno svjetlo/signal, izvan početnog sigurnosnog vremena, treba kažnjavati s 12 negativnih bodova, dakle izravnim poništenjem vozačke dozvole i bezuvjetnom zatvorskom kaznom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrdi da u našem cestovnom prometu puno toga ne štima potkrepljujući taj zaključak činjenicom da se na istom mjestu ponavljaju tragične prometne nesreće. Također, nastavlja se negativan trend sa 60 posto većom razmjernom smrtnošću na našim cestama od EU prosjeka.

Image
SCENE STRAVE I UŽASA KOD DUGE RESE: /

Mladi bračni par poginuo nakon udara vlaka, zaustavio se tek 200 metara nakon mjesta nesreće

Image
SCENE STRAVE I UŽASA KOD DUGE RESE: /

Mladi bračni par poginuo nakon udara vlaka, zaustavio se tek 200 metara nakon mjesta nesreće

Podsjeća da na sigurnost prometa utječu tri bitna čimbenika: vozač, prometnica i vozilo, a iako neki stručnjaci kažu da je riječ o tri trećine (3x33% udjela odgovornosti), Marušić tvrdi da je vozač krivac sa 85 posto udjela, ceste s 10 posto i vozila s 5 posto. "Dobar vozač, i u najnesigurnijem autu, na najnesigurnijoj prometnici ili cestovno-pružnom prijelazu, odgovornom vožnjom može nadvladati ostale negativnosti prometnog sustava", objašnjava Marušić dodajući da obrnuta situacija ne vrijedi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozač nije amnestiran

"Jer ako u najsigurniji auto sjedne krajnje neodgovorni, pijani, drogirani...vozač, budala, i obijesno kršeći propise sjuri se najsigurnijom prometnicom, ni najsigurniji automobil, na najsigurnijoj prometnici, ne može spriječiti tragediju. I to treba jasno kazati, u pravilu nije riječ o vještini vožnje, nego obrascu ponašanja povezanim sa psihofizičkim stanjem", kaže prometni stručnjak.

"Postoji mogućnost neispravnosti svjetlosno-zvučne signalizacije, što bi teško kompromitiralo zadužene za njeno upravljanje i funkcioniranje, ali ne bi amnestiralo vozača primarne odgovornosti - ignoriranja obveze zaustavljanja na Andrijinom križu. No činjenica da je riječ o iznimno opasnoj lokaciji, što potvrđuje niz nesreća posljednjih desetljeća, jer vlak nalijeće iza nepreglednog zavoja, ukazuje da tu treba postaviti polubranike", kaže Marušić.

Na hrvatskim je cestama, nastavlja Marušić, oko 1500 cestovno-pružnih prijelaza i svi su s barem minimalnom zaštitom. No, ne zvuči lijepo činjenica da gotovo dvije trećine imaju samo Andrijin križ i znak Stop.

Tek ih je 80-ak osigurano mehaničkim branikom (brkljom) preko obje trake, oko 300 svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima, kod kojih se nažalost događaju vratolomije cik-cak prolaska kroz prijelaz sa spuštenim polubranicima. i upaljenu svjetlosnu signalizaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ustroj Agencije za sigurnost cestovnog prometa

"Za takvo, dvostruko brutalno kršenje prometnih propisa trebalo bi odrezati 24 negativna boda, što ću uključiti u prijedlog za povećanje sigurnosti na našim cestama, koji ću uskoro prezentirati javnosti. Koliko god izgledalo nelogično, jer 12, po novome, znači poništenje dozvole, bilo bi to po dobroj američkoj praksi višestrukih doživotnih kazni za najteža zlodjela", poručuje prometni stručnjak.

Galerija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Što god da se danas dogodilo, loše je i dodatan je razlog, javni apel, da se hitno ustroji Agencija za sigurnost cestovnog prometa, čiji bi prvi zadatak bio popisivanje svih opasnih mjesta na cestovnim prometnicama, AC za autoceste, DC za državne ceste, ŽC za županijske ceste i PP za pružne prijelaze. Konkretno opasno mjesto, gdje su 2011., naletom vlaka na Škodu Roomster, poginula dva mladića dobilo bi, primjerice, oznaku PP114. Bila bi to i oznaka konkretnog prometno-projektnog zadatka, koji bi dobio odgovornu osobu i rok rješavanja. No, prije svega treba pooštriti kazne za najteže, izravno pogibeljne prekršaje, koji 'zovu smrt'. Ovo je konačna potvrda da se prolazak kroz crveno svjetlo/signal, izvan početnog sigurnosnog vremena, treba kažnjavati s 12 negativnih bodova, dakle izravnim poništavanjem vozačke dozvole i bezuvjetnom zatvorskom kaznom!", jasan je Marušić.

U zaključku poručuje da je vrijeme da se sva opasna raskrižja premreže radarskim-kamerama i usto bitno poboljša stanje u pravosuđu, a na mjestu današnje tragedije, uz poželjnu odredbu o 12 negativnih bodova za prolazak kroz crveno svjetlo/signal, pomoglo bi nekoliko ciljanih policijskih zasjeda.

"Glas o onima koji su trajno ostali bez dozvole brzo bi se pronio i disciplinirao ostale", poručuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo