Jutrošnja prometna nesreća na aleji Matije Ljubeka na zagrebačkom Jarunu u kojoj je jedna osoba poginula, nagnala je prometnog stručnjaka Željka Marušića da za Autoportal secira što ju je uzrokovalo. On za nesreću ne smatra odgovornim vozača, iako ističe da je kršio čak četiri članka Zakona o sigurnosti prometa na cestama, već nelegalne utrke i reakciju policije.
"Vozio sam 180 na Jarunu – bila je ultimativna ‘fora’ koja je kružila polusvijetom automobilskih fanatika, osoba spremnih najbrutalnije, najpogibeljnije i najbezobzirnije kršiti prometne propise, kako bi ispali ‘frajeri’, hvalili se u društvu, ne prezajući sjesti za volan pod utjecajem alkohola i nedozvoljenih supstanci… Tražio se heroj koji će u takvoj nelegalnoj utrci (pojam vrijedi za utrkivanje više vozila istodobno, kao i kad se u određenoj dionici u određenom trenutku natječe samo jedan automobil, etapno) podignuti letvicu više. Izgradnja dvostrukih biciklističkih staza na Jarunu omogućila je izbjegavanje ‘ležećih policajaca’ pri velikoj brzini, a policijskih radarskih kamera nema. Za postojanje takvih nelegalnih utrka na Jarunu u sitnim, a i u jutarnjim satima, kao donedavno na zadarskoj rivi, znali su svi osim – prometne policije", piše Marušić.
Galerija
Rade to zato što mogu
Ističe kako je velika sreća što vozač dvotonskog Chryslera 300C, nakon gubitka stabilnosti i kontrole zbog vjerojatnog naleta na ležećeg policajca sumanutom brzinom te izlijetanja s ceste i udarca u stablo, nije pokupio pješake, bicikliste ili djecu. No, kaže, do ovoga ne bi moglo doći nigdje u uređenim europskim zemljama. Odmah je povukao paralelu sa stravičnom prometnom nesrećom koja se početkom svibnja dogodila na zadarskoj rivi, a u kojoj su, pod sličnim okolnostima, poginula tri mladića, ali i s tragedijom iz kolovoza 2018. kada je Marin Kamenički ubio dvije osobe.
"Stoga treba povući poveznicu s indijskom poslovicom – Zašto pas liže m*da? Zato što može! Zašto je krajnje neodgovorni mladi vozač sumanuto jurio zadarskom rivom i zašto je slično vozačko divljaštvo jutros napravio vozač u pješačko/biciklističkoj zonu zagrebačkog Jarunskog jezera? Zato što su mogli! I tu je bit problema. Nisu se nimalo plašili da bi za svoje prometno divljaštvo mogli biti kažnjeni. Stoput sam govorio, pisao, a ova nesreća traži da se ponovi: poništenje vozačke dozvole, dakle dodjela 12 i više kaznenih bodova treba uvesti za jednu prometnu situaciju. Ovakvu sumanutu, brutalno obijesnu vožnju, usporedivu s onom iz kolovoza 2018., kad je Marin Kamenički ultrasportskim Mercedes-AMG C63 zagrebačkom Ilicom vozio 195 km/h i pritom ubio dvije osobe, dakle jednu prometnu situaciju, policija treba odmah procesuirati, primjerice s 18 kaznih bodova. Potom se zna što slijedi", upozorava stručnjak.
Nema trošarine na opasno vozilo
Uz to, Marušić podsjeća da je Chrysler u kojem je jutros poginuo vozač, identičan onome kojim je župan Varaždinske županije Radimir Čačić 2010. u Mađarskoj izazvao nesreću u kojoj su poginule dvije osobe. Radi se o američkoj izvedenici Mercedesove E-klase, čiji motor proizvodi 218 konjskih snaga, a lako se može nabrijati i na 250 do 300 "konja". Upozorava da ga je relativno lako kupiti povoljnog, jer se na njega ne plaća trošarina, a država nove vlasnike oslobađa od godišnjeg poreza, za razliku od novih i sigurnijih prometala.
Policija traži svjedoke
Zagrebačka policija traži svjedoke ove teške prometne nesreće.
Kako bi se utvrdile točne okolnosti te prometne nesreće policija moli svjedoke da se jave na broj telefona 01/6530-870 ili 192.