OSJEČANKA (32) PREVARENA PREKO DRUŠTVENE MREŽE: /

Dogovorila podizanje kredita i uplatila nekoliko tisuća kuna nepoznatoj osobi

Image
Foto: Thinkstockphotos, diawka

Policija traga za prevarantom koji je preko interneta od Osječanke (32) izvukao u više navrata nekoliko tisuća kuna

13.5.2020.
11:06
Thinkstockphotos, diawka
VOYO logo

U ponedjeljak, 11. svibnja, u Osijeku, 32-godišnja hrvatska državljanka iz Osijeka, preko društvene mreže je s nepoznatom osobom dogovorila podizanje kredita u iznosu od više desetaka tisuća kuna. Pritom je nepoznatoj osobi uplatila u više navrata nekoliko tisuća kuna u bonovima.

Kako navode iz PU osječko-baranjske, oštećenoj do današnjeg dana nije odobren kredit, niti je primila povrat novca, a osoba s kojom je komunicirala putem interneta prekinula je svaku komunikaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Policija je nadležnom državnom odvjetništvu podnijela posebno izvješće i kažu da tragaju za počiniteljem.

Kako se zaštiti od Internet prijevara ?

Poicija upozorava da je internet postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce. Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije. Prijevare u kojima glavnu ulogu igraju davno preminuli rođak ili nigerijski princ nisu više jedini trikovi zanata. Taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti. Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije do toga da su zainteresirani za romantičnu vezu, online prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što žele - vaš novac i/ili bankovne podatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najučinkovitija obrana od ove vrste prijevara je obrazovanje potencijalnih žrtava – a to može biti svatko od nas na internetu. Podizanje svijesti u društvu kako identificirati takve prijevarne tehnike učinit će korisnike i njihove financije sigurnijima. Stoga savjetuju da proučite informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:

*CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa. *Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.

*Krađe identiteta Vishing - Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u vas kojoj prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.

*Phising - Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

*Smishing - Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.

*Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

*Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

*Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.

*Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu. Kao što je istaknuto u izvješću Internet Organised Crime Threat Assessment (IOCTA) 2018, društveni inženjering nastavlja rasti kao pokretač mnogih kibernetičkih kaznenih djela među kojima je krađa identiteta najučestaliji oblik. Kriminalci koriste društveni inženjering kako bi postigli cijeli niz ciljeva: dobivanje vaših osobnih podataka, otimanje vaših računa, krađa vašeg identiteta, pokretanje nezakonitih plaćanja ili uvjeriti vas da nastavite bilo koju aktivnost protiv svog interesa, kao na primjer: doznačiti novac ili dijeliti osobne podatke. Jedan jedini klik može biti dovoljan kako bi ugrozio vašu cijelu organizaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo