Šest dana nakon tragične nesreće na benzinskoj postaji na odmorištu Mosor jug na autocesti A1, u kojoj je poginuo 80-godišnji vozač BMW-a - čiji identitet do danas službeno nije utvrđen - a nekoliko osoba ozlijeđeno, još uvijek se rasvjetljavaju okolnosti nesreće.
Kako smo već danas izvijestili, obdukcijom napravljenom na patologiji KBC-a Split, i službenom potvrdom policije, utvrđeno je da je vozaču zatajilo srce u vožnji.
Nakon ove tragedije počele su analize koliko se prometnih nesreća dogodila na ovoj lokaciji ili u njezinoj okolici.
"Bilo je slučajeva da su vozila nekontrolirano ulijetala na benzinsku pumpu. Pamtimo slučajeve da su vozila velikom brzinom uletjela na benzinsku pumpu. Ljudi se pitaju može li se to vezati uz konfiguraciju terena, odnosno mane koje su napravljene za vrijeme izgradnje ovog odvojka. Jedan se auto zadnji put zaustavilo na krovu. Sve bi se to zaustavilo prije pumpe, udarili bi o kornižu, otpalo bi kolo…
Sve se ovo treba aktualizirati da se spriječe buduće nesreće na ovoj lokaciji. Osobno znam kada ulazim na ovu pumpu da me "privari". Kada se ulazi, naglo je poprilična nizbrdica. Dogodi mi se da naglo stisnem kočnicu. Nisam jedini, vidi se na korniži koja je izrazbijana. Nitko do ovog slučaja još nije udario u pumpu", govori čitatelj za Dalmaciju Danas.
Slobodna Dalmacija upozorava na moguće probleme u izvedbi dionice Dalmatine između čvorova Dugopolje, Blato na Cetini i Šestanovac.
Prema neslužbenim informacijama, naftna kompanija Petrol nekoliko je puta upozoravala Hrvatske autoceste (HAC) na opasnosti povezane s lošom izvedbom ulaza u odmorište. Vozači koji dolaze iz smjera Dugopolja i Biskog često se naglo spuštaju niz nepreglednu nizbrdicu, gdje ih na kraju čeka rubnjak, stvarajući zabludu o smjeru skretanja, čak i kod iskusnijih vozača.
Ovaj problem postaje posebno opasan kad vozači ulaze u odmorište prevelikom brzinom, bez dovoljno vremena za pravilnu reakciju, osobito onima koji prvi put prolaze tim putem. Sugovornik koji je želio ostati anoniman tvrdi da čak i vozači koji dobro poznaju taj dio autoceste često dobiju pogrešnu sliku prostora, piše Slobodna Dalmacija.
Odmorište Mosor jug bilo je u centru pažnje već 2011. godine, kada su procurile informacije o neproporcionalno visokim troškovima izgradnje dvaju sanitarnih čvorova. HAC je konzorciju domaćih građevinskih tvrtki predvođenih Konstruktor-inženjeringom platio 3,5 milijuna kuna iako su prema troškovniku radovi trebali iznositi nešto više od pola milijuna kuna.
U to vrijeme, WC školjke su koštale blizu 5.000 kuna po komadu, držači za papir 3.500 kuna, koševi za smeće 700 kuna, a oznake za WC 400 kuna po komadu. Zbog ovih i drugih nepredviđenih troškova, izvođači radova zatražili su dodatnih 11 milijuna kuna, što je odobreno od strane tadašnje uprave HAC-a, tako da je ukupni iznos isplaćen za dodatne radove na WC-ima i odmorištu premašio predviđeni troškovnik za 13 milijuna kuna.
POGLEDAJTE VIDEO: Gori benzinska na odmorištu Mosor