Skiper i direktor tvrtke za najam plovila Zlatko Vodanović objasnio je za HRT koje su ključne greške zbog kojih dolazi do pomorskih nesreća u sezoni. Prema njegovom mišljenju, najčešće je riječ o ljudskom faktoru.
"Radi se najviše o neiskustvu, nepoznavanju lokalnih prilika, vremenskih prilika ili možda nepraćenju vremenskih prilika. Naravno, postoji jedan tehnički faktor koji uvijek može odigrati svoju ulogu", rekao je Vodanović.
Manje akcija traganja i spašavanja
Ovog ljeta je četveročlana obitelj iz Austrije spašena kod Brača s jedrilice po olujnom nevremenu, izgorio je gliser kod Cresa, Nijemac je smrtno stradao pri padu s jedrilice kod Šolte, utopila se Njemica tijekom ronjenja u Kornatima itd.
Lučka kapetanica Dolores Brenko-Škerjanc iz Pule rekla je da imaju nešto malo manje akcija traganja i spašavanja na cijeloj obali. No, to pripisuju kasnijem početku sezone. "Jako puno radimo i svake godine sve više na prevenciji nesreća na moru."
Neki glisiraju i nakon kazne
Skiper Nikša Gjurašić pozvao je goste da se pridržavaju pravila o glisiranju na 300 metara udaljenosti od obale te da ne ugrožavaju druga plovila i kupače. "Dakle, sigurnost prije svega u svakom slučaju, a onda sve ostalo."
Brenko-Škerjanc je upozorila da su kazne za glisiranje jako visoke, ali kako često neki glisiraju dva-tri dana nakon što su već bili kažnjeni.
Akcija 'Sigurna plovidba 2020'
Gostujući na HRT-u, Siniša Orlić, pomoćnik ministra mora za sigurnost plovidbe, rekao je kako se nesreća na moru može izbjeći uz više opreza i truda. Kaže da tradicionalna akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe na Jadranu "Sigurna plovidba" počela je u ponedjeljak u 10 sati i trajat će do 19 sati. Sudjeluje 30-ak brodova kapetanija i svi slobodni djelatnici.
Orlić kaže da je promet smanjen u odnosu na prošlu godinu, ali da smo u protekla dva tjedna došli na dnevni nivo prošle godine. Zabilježeno je 65 posto prometa u odnosu na prošlu godinu. Ove godine je 55 posto manje akcija spašavanja. "Broj smrtnih slučajeva je i dalje velik pa se ljudi nemaju razloga opuštati", dodao je.
Bahati vozači
Aplikacija geolokacija je sustav gdje se pomoću mobilnih sustava može odrediti pozicija unesrećenog broda, što je najčešće najveći problem. "Nesreća se može izbjeći s više pažnje i truda. Ljudi odu u trgovine, kupe labude i odu na more, oni nisu nautičari. Dođe malo burina i oni su daleko od obale", opisao je Orlić nesmotrene kupače.
"Pokušavamo svakodnevnom edukacijom nešto napraviti, ali uvijek će biti bahatih i arogantnih vozača koje ćemo jedino moći zaustaviti kaznama. Treba čuvati sebe i oko sebe, pratiti vremensku prognozu i poštovati more", zaključio je Orlić za HRT.