Samoubojice često za sobom ostavljaju neizbrisive traume na sebi bliskim osobama, a nerijetko stradavaju i osobe koje se pukim slučajem nađu u njihovoj blizini u trenutku samoubojstva. Posao strojovođe vrlo je rizičan po tom pitanju, ali oni rijetko nailaze na sućut zbog horora koji prolaze.
"Četiri godine nakon što sam postao strojovođa, u Samatovcima sam vlakom usmrtio ženu koja je hodala po pruzi. Navodno je bila gluha i nije čula da sam uporno svirao i kočio, no nije bilo spasa. Najtraumatičnije mi je iskustvo iz Nove Bukovice kad je samoubojstvo ispred moga vlaka počinila supruga moga kolege. Znala je vozni red i stala je točno iza krivine iz koje sam ja dolazio. Sjećam se u djeliću sekunde da me pogledala u oči, čak je i podigla ruku kao da me pozdravlja i tada je sve bilo gotovo. Kočio sam, trubio, no uzalud", ispričao je Glasu Slavonije 42-godišnji Damir Koprivnjak iz Creta, koji već 20 godina upravlja vlakovima Hrvatskih željeznica.
Čim zatvori oči, vidi ljude ispred jurećeg vlaka
Do sada je na njegovoj straži pod tračnicama završilo pet osoba, od kojih su tri poginule - kako zbog svog nemara, tako vlastitom odlukom.
Nedavno je u Vladislavcima vlakom također naletio na osobu, no istraga oko tog slučaja je u tijeku pa o svemu ne želi puno govoriti. Dobio je pet slobodnih dana da se odmori od tog iskustva, ali kaže da to ne pomaže - čim zatvori oči pred njim se redaju slike ljudi ispred jurećega vlaka.
'Njima je smrt trenutačna, bezbolna, ali nama je grozno'
"Samoubojice vjerojatno odabiru pad pod vlak jer znaju da je smrt trenutačna, bezbolna. Za njih, ali nama je grozno", kaže Koprivnjak. Strojovođe nitko od tih obitelji poginulih ne pita kako im je, požalio se, dodajući "Ni krivi ni dužni ispadnemo ubojice".
Kočenje ne pomaže, jer da bi se vlak zaustavio, potrebno je da pređe još 700 metara od mjesta početka kočenja. Zato ga ljuti što o tome rijetki razmišljaju.
'Mladi sa slušalicama u ušima i uopće ne čuju da im trubim'
"Najgore je kad prelaze mladi sa slušalicama u ušima i uopće ne čuju da im trubim! Isto je gadno i kod prijelaza gdje vozači prelaze kao muhe automobilima. Niti koče, niti gledaju. Kad ih izbjegnem na nekoliko metara, sav se sledim", kazao je listu.
Prema statistici gotovo da i nema strojovođe koji bar jednom nije doživio bliski susret sa samoubojicom ili neopreznim vozačem.
Vezani članci:
arti-201102040744006 arti-201104070729006 arti-201108150233006 arti-201104040486006 arti-201108040013006