velika tragedija /

'Do tog trenutka sve je bilo u redu, vozači su propisno vozili, imali stanke, ne razumijem što se dogodilo...'

Do Međugorja nikad nije stigla. Teške nesreće se ne sjeća i kaže - bolje je tako

8.8.2022.
19:45
VOYO logo

Gotova je obdukcija vozača poljskog autobusa koji je u smrt odveo svog kolegu i još 10 hodočasnika. Potvrđeno je da je imao čak 72 godine, a kao uzrok tragedije spominje se i moguće puknuće gume. S ozlijeđenom putnicom koja čeka povratak kući razgovarali smo u Čakovcu.

Do Međugorja nikad nije stigla. Teške nesreće se ne sjeća i kaže bolje je tako. "Spavala sam, sjećam se samo da sam čula vrisku i krikove, probudila sam se tek u bolnici...", prepričava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pretrpjela je teški prijelom noge, kost i mišići teško su oštećeni. Čeka ju još niz operacija. Ne može si ni objasniti što se dogodilo.

"Nisam sigurna, čula sam da je vozač možda zaspao, ali ne mogu tvrditi. Do trenutka nesreće sve je bilo u redu, vozači su propisno vozili, imali su stanke, ne razumijem što se dogodilo", govori.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

12 putnika izgubilo je život. Ona i još tridesetak pukom srećom izvukli su živu glavu.

Image
kod Varaždina /

Vozač poljskog busa koji je izgubio nadzor imao je 72 godine. Nije bio pijan ni drogiran

Image
kod Varaždina /

Vozač poljskog busa koji je izgubio nadzor imao je 72 godine. Nije bio pijan ni drogiran

Dvoje je i dalje kritično, a desetero bi krajem tjedna trebalo biti prevezeno u Poljsku na daljnje liječenje.

"Jedan muškarac je imao prijelom vratne kralježnice. Njega šaljemo kući u srijedu. Jedna žena ima slomljenu nogu, natučena rebra. Stabilna je. Troje ih je na odjelu intenzivne njege", kazuje zamjenik ravnatelja KBC Zagreb, Milivoj Novak.

"Trenutno imamo 7 pacijenata. Jučer smo imali troje u jedinici intenzivnog liječenja, danas ih je dvoje. Ti pacijenti su kritični, ali stabilni i 5 pacijenata nalazi se na odjelu neurokirurgije, ortopedije i traumatologije", govori ravnatelj varaždinske bolnice, Damir Poljak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Policija slučaj i dalje istražuje. Pomažu i kolege iz Poljske. Rade na rekonstrukciji putovanja i događaja prije same nesreće

"Očekuje se da će se prema rezultatima obdukcije utvrditi najvjerojatniji uzrok zbog kojega je vozač izgubio kontrolu nad upravljanjem autobusa", kazao je zamjenik županijske državne odvjetnice u Varaždinu, Darko Galić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Popodne završena obdukcija je utvrdila da vozač nije bio pod utjecajem alkohola ili droga, te da nije bolovao od akutnih bolesti.

Teške autobusne nesreće u Hrvatskoj su se već događale. Prošlo ljeto stradalo je 10 kosovskih putnika. Policija pojačano kontrolira voze li prijevoznici po pravilima ili varaju tahografe.

"Dođu od nekuda, misle da će kući, pošalju ih dalje jer nema vozača... Kako se mulja se s karticama, sa listićima, to ne znam, ali čujem da se svašta radi. Listić se baci, stavi se drugi i ide dalje", prepričava vozač autobusa Enes.

Više od 50 posto tahografa i dalje radi na listiće, ostali su digitalni, no i njih se može prevariti...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Neki vozači moraju koristiti dvije kartice, pa onda mijenjaju - malo voze na svoju a malo na tuđu. Ali inspekcije u zemljama Europske unije su već tome stale na kraj pa imaju uređaje putem kojih se može naći druga memorijska kartica ako se ona nalazi negdje u vozilu", objašnjava Miljenko Gočin iz Sindikata hrvatskih vozača.

U iduće dvije godine prema propisima EU svi moraju biti zamijenjeni najsuvremenijima koje će inspekcija moći kontrolirati bez da zaustavi autobus.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No ni to neće riješiti manjak radnika. I ovaj poljski autobus vozio je 72-godišnjak.

"Jako su često vozači u mirovini primorani dalje voziti. To je onaj problem obračuna plaća u Republici Hrvatskoj za vozače. Naime, mi godinama upozoravamo da taj obračun nije dobar zbog toga što se radi na osnovi količine prevezene robe ili broja pređenih kilometara. Na taj način se vozaču obračunava plaća", objašnjava Gočin.

Manjak vozača problem je na razini cijele Europe. U Hrvatskoj ih, kažu iz sindikata, u ovom trenu nedostaje najmanje dvije tisuće.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo