stadali poljski putnici /

Bilo je i drugih nesreća kao što je bila ova današnja, u čemu je problem: sigurnosti cesta, autobusa ili u vozačima?

Trebao je prevesti putnike do Međugorja, ali poljski autobus, nije stigao dalje od Brezničkog Huma

6.8.2022.
19:25
VOYO logo

U poslijepodnevnim satima autobus smrti uklonjen je s mjesta nesreće. Gotov je i očevid, a uzroci nesreće tek će se utvrđivati. Nažalost, nije ovo jedina takva tragedija na hrvatskim prometnicama u kojoj su život izgubili strani putnici. U čemu je problem: sigurnosti cesta, autobusa ili u vozačima?

Trebao je prevesti putnike do Međugorja, ali poljski autobus, nije stigao dalje od Brezničkog Huma. Na mjesto nesreće stigao je i ministar Božinović, a u rasvjetljavanju tragedije hrvatskim policajcima, pomažu poljske kolege, koje su svako ljeto u Hrvatskoj na ispomoći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Oni su ovdje prije svega kako bi olakšali komunikaciju s preživjelima kako bi bili na usluzi Veleposlanstvu Republike Poljske'', izjavio je Davor Božinović, ministar unutarnjih poslova.

Autobus je proizveden 2011. godine, tehnički pregled obavljen je u lipnju i vrijedi do kraja ove godine. Za poljske medije vlasnik autobusa, poručio je da je u šoku te da vozači nisu početnici i da ne vjeruje da su zaspali u vožnji. U sindikatu vozača upozoravaju kako su noćne vožnje, kojima su skloni organizatori putovanja - veliki problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Noćna vožnja je poseban napor za svakog vozača, a s druge strane i to negativno djeluje na njega i vrlo lako se može desiti trenutak da je od umora ili bilo čega došlo do greške, koja može biti i kobna'', rekao je Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača.

Image
Iz prve ruke... /

Vatrogasac s kolegama izvlačio ljude iz autobusa: 'Probijali smo se kroz nagužvanih i po 4 ili 5 sjedala'

Image
Iz prve ruke... /

Vatrogasac s kolegama izvlačio ljude iz autobusa: 'Probijali smo se kroz nagužvanih i po 4 ili 5 sjedala'

Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti apelira na putnike da i u autobusu koriste pojas, koji spašava živote. Podsjeća i na važnost ulaganja u infrastrukturu.

''Mjesto na kojem se dogodilo ima ogradu, koja je prema starom Pravilniku u Hrvatskoj koja je postavljena u dužini koja treba biti, ali što se vidi iz ove nesreće da je ona mogla biti duža i da bi ta ograda spriječila izlazak autobusa na taj teren i onda upadanja u kanal'', izjavio je Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.

Nije ovo jedina teška nesreća autobusa na hrvatskim cestama, koja se dogodila po sličnom obrascu. Najgora do sad bila je 2008. kod odmorišta Jadova nedaleko Gospića kada se autobus sa slovačkim turistima zabio u betonski stup nadvožnjaka- 14 poginulih preko 30 ozlijeđenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teško se može opisati i nesreća prije godinu dana, kada je autobus iz Frankfurta, koji je putovao za Kosovo sletio s autoceste kod Slavonskog Broda. Poginulo je 10 osoba, a 44 su ozlijeđene.

Šestero hodočasnika iz Poljske s najtežim ozljedama prevezeno je u KBC-Zagreb. Jedan je ondje preminuo. Ostali su van životne opasnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Iako se radi po život opasnim ozljedama, ozljedama krvnih žila, lokomotornog sustava i pluća'', izjavio je Anko Antabak, voditelj Kirurške službe KBC-a Zagreb.

Ozlijeđenima je pružena psihološka pomoć. Uz hrvatske liječnike, poljski premijer poslao je i liječnički tim, među kojim su također psiholozi, sve kako bi im se posljedice teške nesreće ublažile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo