Magistrala kroz Kaštela ili "cesta smrti" kako su je nazivali lokalni mještani, u samo 12 godina prije rekonstrukcije, odnijela je 110 ljudskih života.
Iako se ta crna brojka nakon rekonstrukcije drastično smanjila, ostale su pojedine crne točke. Jedna od njih je i križanje kod Kaštel Sućurca, gdje je u zadnjih pet godina život izgubilo deset ljudi.
Zašto je opasna, iako je iz dvotračne pretvorena u četverotračnu cestu?
Jedna od najkritičnijih točaka na brzoj cesti između Trogira i Splita je upravo to križanje. Razlozi za stradavanja su višestruki - prije svega neprilagođena brzina, ali isto tako loše tehnološko rješenje samog križanja.
Skretanje u desno je zapravo najveći problem, a brzom cestom se vozi brzinama od 80 do 100 kilometara na sat - dok bi pri skretanju udesno ta brzina smjela biti svega 10, maksimalno 15 kilometara na sat.
Nagla kočenja, sudari, izgubljeni ljudski životi - epilog su cijele ove situacije. Križanje je privremeno zatvoreno i tako će biti do daljnjega, odnosno tako su nam potvrdili iz Hrvatskih cesta ali i Grada Kaštela gdje smo razgovarali s gradonačelnikom koji je i pokrenuo inicijativu prema Hrvatskim cestama da se nađe neko bolje i povoljnije rješenje koje bi sačuvalo ljudske živote.
"A ono, koliko sam ja razumio od predstavnika Hrvatskih cesta, postoje dvije verzije - da ostane semafor sa uljevnim trakama ili da se ukine skroz semafor ali da budu uljevne trake desno i desno u svakome smjeru", kazao je gradonačelnik Kaštela Denis Ivanović.
Dodaje kako bi prijelaz za pješake bio u podvožnjaku ispod ceste, a vozila koja bi se kretala iz naselja sjeverno od postojećega raskrižja, 500 metara dalje.
"Mislim da je najbitnija sigurnost i pješaka i vozača, ljudskih života a šta ćemo možda okružiti petsto metara dalje, mislim da to ne predstavlja neki problem", zaključio je gradonačelnik.