Bandićev pročistač ukupno će koštati 2 milijarde eura?

U policiji su potvrdili da su od zagrebačke gradske uprave zatražili sve dokumente vezane uz zagrebački pročistač otpadnih voda, jedan od najskupljih projekata gradonačelnika Milana Bandića.

27.1.2011.
11:03
VOYO logo

Projekt je započet 2000. godine, a sama gradnja trajala je osam godina. Međutim, cijena uređaja je od prvotno dogovorenih 180 milijuna eura porasla na minimalnih 285 milijuna, dok je Europska banka za obnovu i razvoj, koja je sufinancirala pročistač, ustvrdila da je ukupna cijena bila čak 326 milijuna eura, piše Novi list. Tome treba dodati još 20,3 milijuna eura, koliko je u kolovozu Grad Zagreb izdvojio za nadogradnju projekta.

Nevladine udruge su više puta ustvrdile da je čitav proces izgradnje pročistača od početka bio netransparentan, što se vidi i po vrtoglavom rastu njegove cijene. Također, iznimno je sporna odredba po kojoj koncesionar (tvrtka Zagrebačke otpadne vode (ZOV), čiji su vlasnici njemački RWE i austrijski Wasssertechnik) uvijek od Grada dobiva istu količinu novca bez obzira na to koliko vode pročistio ili koliko se toga uspjelo naplatiti. Naime, naplatu od građana i gospodarskih subjekata dužan je obaviti Grad, a razlika koju ne uspije naplatiti isplaćuje se ZOV-u iz gradskog proračuna, a ta odredba potpisana je još u doba gradonačelnice Marine Matulović-Dropulić. Pročelnik Ureda za gospodarstvo Ladislav Prežigalo kazao je kako je policija tražila svu dokumentaciju još od 1980. nadalje, no kaže da u čitavom projektu nema ništa sporno, niti zna zašto bi policiju zanimao pročistač. Još u doba kada se odlučivalo o gradnji pročistača, direktor tadašnjeg Zbrinjavanja gradskog otpada i Spalionice opasnog otpada Stjepan Nikolić upozoravao je da je riječ o vrlo štetnom ugovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Golemi problemi su mulj i naplata, a rješavanje jednog i drugog preuzeo je Grad na sebe, premda je u cijelom svijetu običaj da naplatu rješava koncesionar. Pročistač nije ni dovršen jer Novi Zagreb nije priključen na Domovinski most, koji je, kao i koješta drugo, ušao u ukupnu cifru koja je stalno rasla. Najnepovoljnija je odredba po kojoj se godišnje za pročišćavanje mora platiti 63 milijuna eura, a što ne plate građani, plaća Grad. Do 2028. godine, kada istječe koncesija, to je po mom izračunu više od milijardu i pol eura za investiciju koja nije potpuno jasna. Trebat će izgraditi još nekoliko faza, kao što je skidanje nitrata i rješavanje mulja, pa bi sve skupa građane i Grad moglo koštati gotovo dvije milijarde eura", kazao je Nikolić za Novi list.

Vezani članci:

arti-201101140656006 arti-201101190290006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike