CIA /

stalno prati Twitter, Facebook, chatove...

Najuspješniji analitičari su poprilično slični junakinji krimića 'Djevojka sa zmajevom tetovažom' i znaju pronaći stvari za koje drugi ne znaju da uopće postoje

4.11.2011.
13:42
VOYO logo

U anonimnom industrijskom parku u Virginiji u skromnoj zgradi od cigle američka Centralna obavještajna agencija (CIA) prati tweetove diljem cijelog svijeta, do 5 milijuna njih dnevno. U CIA-inom Centru za javne izvore tim stručnjaka poznat kao "osvetoljubivi knjižničari" također provjerava Facebook, novine, televiziju, lokalne radio postaje, internetske chatove, odnosno sve inozemne izvore kojima se slobodno može pristupiti.

Od arapskog do mandarinskog kineskog, od ljutitog tweeta do misaonog bloga, analitičari skupljaju podatke i to vrlo često na izvornom jeziku. Skupljene podatke uspoređuju s lokalnim novinama ili tajno presretnutim telefonskim pozivom. Na taj način slažu sliku koju od njih traže najviši dužnosnici u Bijeloj kući kako bi saznali stvarnu situaciju na nekom mjestu u određenom trenutku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako se slučajno pitate, da, oni su, recimo, znali da će se Egipćani pobuniti, ali nisu znali kada će se to točno dogoditi, potvrdio je za Associated Press direktor centra Doug Naquin. Procijenili su kako će društveni mediji u zemljama kao što je Egipat biti od velike važnosti odnosno da će biti velika prijetnja vladajućem režimu.

Ova CIA-ina ustanova osnovana je kao odgovor na preporuku Komisije 11. rujna, a prioritet joj je borba protiv terorizma. Ipak, nekoliko stotina analitičara, čiji stvarni broj je nepoznat javnosti, prate događanja diljem svijeta, od pristupa internetu u Kini pa do raspoloženja građana na ulicama Pakistana. I dok ih je većina bazirana u Virginiji mnogi analitičari su raštrkani diljem svijeta u američkim veleposlanstvima kako bi se približili svojim subjektima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najuspješniji analitičari su, kaže Naquin, poprilično slični junakinji krimića "Djevojka sa zmajevom tetovažom" i znaju pronaći stvari za koje drugi ne znaju da uopće postoje.

Centar je s praćenjem društvenih mreža počeo nakon što je Twitter uzdrmao iranski režim tijekom Zelene revolucije 2009. godine. Tisuće su tada prosvjedovale protiv rezultata izbora na kojima je ponovno pobijedio iranski predsjednik Mahmoud Ahmadinejad. Direktor Naquin objasnio je kako je farsi tada bio treći najzastupljeniji jezik na društvenim mrežama.

Koliko je Centar važan pokazuje i činjenica kako njihovi izvještaji gotovo svakog dana završavaju u rukama predsjednika Baracka Obame.

Prethodni članci: arti-201111040090006 arti-201111030377006 arti-201110280451006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo