CD / se prestaje proizvoditi do kraja 2012.

Najveće glazbene izdavačke kuće planiraju napustiti CD format do kraja 2012. godine ili čak još ranije i zamijeniti ga s download/stream glazbom preko iTunesa i drugih glazbenih servisa.

2.11.2011.
14:16
VOYO logo

Jedini CD formati koji će ostati na tržištu bit će "limited edition", odnosno ekskluzivna izdanja u ograničenom broju kopija koja naravno neće biti dostupna svim bendovima i pjevačima. Model distribucije za ove kompakt diskove koji će ostati na tržištu, najvjerojatnije će biti Amazon jer je to ionako najveća trgovina CD-ova na svijetu, piše Side-line.com.

Ovu vijest EMI, Universal i Sony odbili su komentirati, no vijest i nije baš tako nova. CD košta, a košta čak i kada se ne prodaje jer treba platiti troškove skladištenja. Primjerice, izdavačke kuće plaćaju distributerima kada oni ne uspiju prodati CD. Taj CD se vraća natrag izdavaču. Ukratko, cijela poanta je u tome da će napuštanjem ovog formata biti moguće isključivo se usredotočiti na objavu CD-a i marketing, a ne više na distribuciju. Dugoročno gledano, to će značiti kraj mnogih CD trgovina širom svijeta u kojima se ovaj medij prodaje fizički.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, napuštanje CD formata moglo bi biti profitabilno za Amazon koji bi tako ostao jedini distributer na tržištu. Ako se uzme u obzir i njegov MP3 servis koji nudi download glazbe, Amazon bi mogao imati komplementarni servis.

Podsjetimo, krajem prošlog tjedna Sean Parker, investitor u servis digitalne glazbe Spotify i bivši predsjednik Facebooka rekao je da je budućnost glazbe digitalna te da današnji bendovi jednostavno mogu izbjeći glazbene izdavače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, njegov argument je sljedeći: digitalna revolucija je uklonila prepreke za dijeljenje glazbe. Nikakav dodatni trošak ne pojavljuje se za kreiranje druge kopije neke pjesme te je danas lakše nego ikada prije u povijesti da se od prijatelja dobije preporuka za glazbu.

Rezultat tih promjena je da glazbene izdavačke kuće zaostaju jer imaju mnoštvo birokracije i protokola koji više nikom nisu potrebni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Idući korak? Idući korak mogli bi lako biti časopisi i dnevne novine jer ljudi sve više žele konzumirati informacije online.

Sviđa li vam se ova budućnost?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo