U ŽIŽI SVJETSKIH MEDIJA: /

Pročitajte kako je cijenjena francuska agencija AFP predstavila Matu Rimca

Image
Foto: PIXSELL, Petar Glebov
6.3.2016.
14:04
PIXSELL, Petar Glebov
VOYO logo

Francuska novinska agencija navodi kako je 28-godišnji Rimac doslovno krenuo iz garaže, gdje je prepravljao svoj BMW za utrke. Kada se motor razletio, odlučio je napraviti električni automobil pomoću dijelova koje je kupio na internetu.

Deset godina kasnije, njegova tvrtka Rimac Automobili polako, ali sigurno postaje lider na polju električnih vozila, prodajući ograničeni broj primjeraka Concept_One super automobila za 850.000 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MATE RIMAC NA SAJMU U ŽENEVI: /

Razgovaramo s direktorima najvećih automobilskih firmi

Image
MATE RIMAC NA SAJMU U ŽENEVI: /

Razgovaramo s direktorima najvećih automobilskih firmi

"Želimo biti najbolji na svijetu u onome što radimo i pritom mijenjati svijet", rekao je Rimac za AFP, koji navodi kako je ovog skromnog poduzetnika punog samopouzdanja Politico Europe krajem prošle godine svrstao među 28 ljudi koji "oblikuju, drmaju i miješaju Europu".

AFP nadalje piše kako nije bilo lako svladati kompleksnu tehnologiju električnih sportskih automobila i prikupiti sredstva u maloj zemlji s 4,3 milijuna ljudi bez razvijene automobilska industrija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Rimac je osnovao tvrtku 2009. godine nakon što je shvatio kako nije ostalo puno od onog BMW-a kojeg je preradio, već je poželio napraviti električni super automobil iz temelja.

"Prije svega smo morali okupiti ekipu, a onda i učiti na svojim pogreškama, da bi na kraju postali tvrtka koja je sposobna isporučiti kvalitetan krajnji proizvod", kaže Rimac.

Rimac je na sajmu automobila u Frankfurtu 2011. godine prvi put predstavio Concept One. Tada nitko nije očekivao kako će mala hrvatska tvrtka izložiti električni automobil koji će do stotke potegnuti za nevjerovatnih 2,8 sekunde.

Prošlog tjedna je Rimac predstavio serijski Concept_One model i njegovog "zlog blizanca", još snažniji Concept_S.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne možemo se odlučiti koju od ove dvije Rimčeve kreacije bi radije vozili, pa idemo kupiti srećke za lutriju u nadi da ćemo nabaviti oba automobila", komentar je ekipe s Autobloga, kojeg potpisuje i AFP.

Mnogi su očekivali kako će se nakon uspjeha njegovih vozila Rimca preseliti u Silicon Valley, Njemačku ili Italiju. No, umjesto toga, Rimac je ostao u Hrvatskoj, zemlji koja polako izlazi iz šestogodišnje recesije, piše AFP.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Nadalje, AFP piše kako Rimac namjerava otvoriti još jednu tvornicu u Svetoj Nedjelji, pa će se do kraja godine broj zaposlenika udvostručiti na 300. Njihova prosječna dob je 30 godina, a mnogi su mladi inženjeri koji su u Rimac Automobile došli izravno s fakulteta. U Svetoj Nedjelji rade sve dijelove za automobile, od karoserije do baterija, pritom se vodeći Rimčevom filozofijom o kreiranju znanja i radnih mjesta umjesto outsourcinga.

"Upravo zato rastemo tako brzo i postajemo stručnjaci u razlilitim područjima", objašnjava Rimac, koji je 2014. privukao tri inozemne investicije, dok je trenutno u drugoj rundi prikupljanja sredstava.

I dok su super automobili njegov najpoznatiji proizvod, Rimac ih smatra platformom za promociju tehnologije koju su razvili - od infotainment sustava do baterijskih sustava - s kojom žele doći do šire publike ugrađujući je u "obične" automobile, zrakoplove, brodove, bicikle i invalidska kolica.

"Pomažemo svijetu u prijelazu na električno. Naš posao je ugraditi ovu tehnologiju u svakodnevicu i pomoći industriji da se prebaci na električni pogon", kaže Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno, AFP nije zaboravio spomenuti i sestrinsku tvrtku Greyp Bikes, koja proizvodi električne bicikle koji postižu brzine od 70 km/h, a dosad ih je prodano oko 80-ak po cijeni od 85000 eura.

Image

Rimac je dodao kako njegova tvrtka nije bila žrtvom "problematične poslovne atmosfere u Hrvatskoj". Ipak, naglasio je potrebu za stvaranjem boljih uvjeta za mlade poduzetnike, koji su prepušteni sami sebi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Stvaramo naš mali otok s pozitivnim mladim ljudima. Pokušavamo biti iskrom koja će pokrenuti nužne promjene", zaključio je Rimac.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo