Magazin Time prošao je kroz bazu podataka o zrakoplovnim nesrećama američke Savezne zrakoplovne uprave (Federal Aviation Administration) u potrazi za poginulima, ali i preživjelima. Pronašli su ih 17 sa sjedalima koja mogu biti analizirana. Najstarija nesreća koja je zadovoljavala kriterije datira iz 1985. godine, a najnovija iz 2000.
Analiza je utvrdila da su sjedala u zadnjoj trećini aviona imala stopu smrtnosti od 32%, u usporedbi s 39% u srednjoj trećini i 38% u prednjoj trećini letjelice.
Gledajući prema redovima sjedala, otkrili su da su srednja sjedala u stražnjem dijelu zrakoplova imala najbolje rezultate (stopa smrtnosti 28%), dok su najgora sjedala ona uz prolaz u srednjoj trećini kabine (stopa smrtnosti 44%).
Nakon sudara preživjeli koji su u blizini izlaza imaju veću vjerojatnost da će izaći živi, navodi se u studiji objavljenoj 2008. na Sveučilištu u Greenwichu koja je proučavala korištenje izlaza za nuždu nakon nesreće.
Letenje – i dalje najsigurniji prijevoz
Naravno, šanse pogibije u zrakoplovnoj nesreći imaju manje veze sa sjedalom, a više s okolnostima nesreće. Ako rep aviona preuzima teret udara, putnici u srednjem ili prednjem dijelu proći će bolje od onih iza.
Time je otkrio da je preživljavanje u nekoliko nesreća bilo potpuno nasumično: oni koji su poginuli bili nepravilno raspoređeni između preživjelih. Upravo zbog toga FAA i drugi stručnjaci za zrakoplovnu sigurnost ističu da nema najsigurnijih sjedala u avionu.
No, jedno je sigurno: Letenje je vrlo sigurno, a u posljednjih nekoliko desetljeća postalo je još sigurnije. To osobito dolazi do izražaja u usporedbi s drugim sredstvima prijevoza.
Vjerojatnost pogibije u automobilu su 1:112. Pješaku su izgledi 1:700, a na motociklu su 1:900. Ali u avionu? Izgledi da poginete u avionu padaju na samo 1:8000.