Naravno, automobil je moderna verzija klasičnog crnog londonskog taksija, ali sa plug-in hibridnim pogonom. Tehničke detalje Geely će objaviti na predstavljanju u Tokiju. Za sada je poznato da će se uz elektromotor u TX5 ugrađivati četvorocilindarski benzinac.
Pogonske baterije TX5-ice proizvodit će dovoljno snage kako bi taksi mogao prevoziti putnike samo na struju kroz duži vremenski period, poručuju iz Geelyja, što će svakako smanjiti zagađenost zraka na londonskim ulicama, gdje će od 2018. godine moći voziti samo taksi vozila koja neće ispuštati štetne plinove.
Ne treba reći kako TX5 zadovoljava stroge kriterije propisane od strane londonske vlade za taksi vozila. Tako ovaj taksi nudi udoban smještaj za šest putnika u zadnjem dijelu vozila, okrenuti licem jedni prema drugima. Konstrukcija taksija omogućava i lagan pristup invalidskim kolicima, dok radijus polukružnog okretanja ne prelazi 7,62 metara.
Projekt vrijedan 250 milijuna funti
Dizajn je povjeren studiju iz Barcelone, koji su glavnu inspiraciju našli u originalnom londonskom taksiju iz 1958. godine. Mehanički dio će odraditi London Taxi Company (LTC) iz Coventryja, čiji je vlasnik kineski Geely, a koji je u cijeli projekt uložio 250 milijuna funti.
Dio novca, 50 milijuna funti, uložen je u novu tvornicu koja će godišnje proizvoditi 36,000 vozila s električnim pogonom. S vremenom će se u tvornici proizvoditi sedam različitih modela na istoj platformi za različite potrebe, jer London godišnje treba 3500 taksija.
"Malo je duži i malo viši od svojih prethodnika, ali nije širi. Vozači taksija s kojima smo razgovarali rekli su nam kako je to važna stavka", rekao je Peter Horbury, glavni dizajner u Geelyju.
U svakom slučaju, nije slučajnost što je predstavljanje TX5-ice zakazano na isti dan kada je i kineski premijer Xi Jinping došao u posjet britanskom kolegi Davidu Cameronu.