Mercedesovi autonomni automobili radije će gaziti pješake nego dopustiti da strada vozač.
Kako samovozni automobili postaju sve bliži masovnoj upotrebi, tako i etičke dvojbe kako će reagirati umjetna inteligencija u situacijama opasnima po život postaju realnost, a ne samo teoretska rasprava, prenosi Inverse.
U autoindustriji su složni kako bi se umjetna inteligencija trebala koncentrirati na spašavanje života nad kojim ima kontrolu.
"Mogli biste žrtvovati auto i vozača. Mogli biste, ali onda ne znate što će dalje biti s ljudima koje ste spasili u sitacijama koje su često vrlo kompleksne. ZAto trebabe spasiti onaj život za kojeg ste sigurni da možete spasiti" komentirao je Christoph von Hugo, Mercedesov direktor za sustave pomoći u vožnji.
"Ako znate da možete spasiti barem jednu osobu, spasite barem tu jednu. Spasite osobu u autu.", pojašnjava Von Hugo, no odmah dodaje da je takva rasprava uglavnom bespredmetna.
Auti kojima upravlja računalo moći će reagirati na načine na koje ljudski vozač ne može. Osim toga, auto-industrija je posvećena tome da izbjegne bilo kakve sudare.
"Moralno pitanje koga spasiti - 99 posto rada naših inženjera svodi se na to kako uopće spriječiti takve situacije. Radimo na tome da se naši uopće auti ne dovedu u poziciju u kojoj je takva odluka potrebna" naglašava Hugo.