SVI VOLE CROSSOVERE /

Vozili smo Renault Captur: Prostran je i pregledan, a mogao bi vam i uštedjeti brdo novaca na gorivu

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo Renault Captur Intens TCe 100 LPG

14.6.2022.
19:19
VOYO logo

Posljednjih godina, crossoveri su među najpoželjnijim automobilima na europskom tržištu, a ono što su nekada za obitelji bile limuzine i karavani, danas je upravo ova vrsta vozila. Da bi jedan crossover bio idealan obiteljski automobil, on mora imati dovoljno mjesta, mora biti praktičan, siguran i naravno - potrošnja mu mora biti prihvatljiva. U takve modele definitivno spada Renault Captur, gradski SUV koji je predstavljen u Ženevi 2013. godine. Riječ je o internacionalnom modelu koji se prodaje na gotovo svim kontinentima, a do sada je prodan u 1,5 milijuna primjeraka. Njegova druga generacija predstavljena je 2019. godine, a dolazi kao benzinac, plinaš, ali i plug-in hibrid, što znači da svatko može odabrati nešto po svojem guštu.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Plin nije novitet na tržištu, postoji već godinama, a svojevremeno je bio totalni hit kod vozača. Svi su ga ugrađivali u svoje automobile i svi su bili oduševljeni činjenicom da su im se nakon ugradnje plina troškovi vožnje jako smanjili. S dolaskom hibrida, pa i električnih vozila, ovo pogonsko gorivo kao da malo pada u zaborav, no u trenutnim okolnostima mogao bi se opet vratiti, i to na velika vrata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki stručnjaci smatraju da je ovo pogonsko gorivo idealno u ovom takozvanom prijelaznom razdoblju do elektrifikacije koja nam gotovo sigurno stiže 2035. godine. Iako su i cijene LPG-a zadnjih mjeseci nešto veće, plin je i dalje puno jeftiniji od benzina, a Renault je jedna od rijetkih tvrtki gdje plin u automobilima dolazi ugrađen serijski. Upravo je takav i model Renault Captur Intens TCe 100 LPG koji smo testirali. Ovaj smo divni autić, naime, mogli voziti i na jeftiniji plin, i na nešto skuplji benzin. Ima li razlike u vožnji, sigurno se pitate? "Princip je isti, sve su ostalo nijanse…", kaže stih iz jedne pjesme, koji savršeno daje odgovor na ovo pitanje…

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Prostran i pregledan

Renault Captur izvana djeluje jako ugodno, ali istovremeno i agresivno. Karoserija mu je dvobojna; naš testni model došao nam je u kombinaciji crne i narančasto-zlatne boje, a tu kombinaciju dodatno su na momente razbijali srebrni detalji. U fokusu stražnjeg dijela automobila su slova kojima je ispisan naziv modela, a iznad se nalazi Renaultov logotip unutar kojeg je smještena kamera za parkiranje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Captur se može pohvaliti prednjim i stražnjim LED svjetlima, a jako praktična stvar i kod ovog Renaulta je što se automobil otključava sam čim mu se približite. Meni je ta funkcija izvrsna, pošto vječno pogubim ključeve u torbi. Sada o tome uopće nisam razmišljala - ključeve bih u stanu stavila u torbu i to je to. Auto se sam otključao, sam zaključao, a pošto je torba uvijek bila uz mene, ključ je bio dovoljno blizu da se auto upali i vozi bez problema. Kad smo već kod njegovog ključa, on izgledom podsjeća na karticu, a Renault je za ključ dizajnirao i posebni pretinac gdje ga možete odložiti i biti sigurni da ga nećete zagubiti i da vam nigdje neće ispasti.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Po vanjskom izgledu ovog automobila da se zaključiti da je on namijenjen obiteljima, a to potvrđuje i njegova unutrašnjost. Captur je prostran, povišen i jako pregledan, što mu svakako daje dodatne "bodove". Središtem dominira glavni ekran dimenzija 9,3 inča koji je, tipično za Renault, postavljen okomito. Ekran se može podijeliti na tri dijela, a na njemu se namještaju sve relevantne stvari kao što su navigacija, radio, telefon, vremenska prognoza, i slično.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Posebna priča u njemu je navigacija, koja je napravljena u 3D verziji, a koja je u ovom slučaju jako praktična. Naime, navigacija vam pokazuje stvarno stanje u prometu pa će vas tako upozoriti na radove na cestama, prometnu gužvu, a na njoj možete pogledati i gdje su vam najbliže benzinske postaje. Ne samo da pokazuje gdje su vam benzinske, već pokazuje i kolike su cijene na pojedinim benzinskim postajama. U ovim vremenima skupog benzina, to je nešto što nam svima jako dobro dođe. Još jedna dobra stvar bila mi je i njegova kamera, koja mi je bila izvrsna. Rezolucija je sjajna, slika je jasna i kamera mi je stvarno dobro služila. Inače sam prilikom parkiranja i dalje vjerna retrovizorima i dobrom starom okretanju te zaista rijetko koristim kameru, i samu sebe sam iznenadila kako mi je u slučaju Captura kamera bila najbolja prijateljica prilikom parkiranja.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Ispred vozača nalazi se vozačev displej na kojem se nalaze sve relevantne informacije za vožnju. Na njemu se nalazi i "mali Captur" - grafika automobila koji radi sve što i vi radite s pravim automobilom. Ako upalite žmigavce, i na malom Capturu će se upaliti žmigavce. Ako otvorite vrata, i na malom Capturu će se otvoriti vrata. Najbolje od svega je to da je taj mali autić u boji vašeg pravog Captura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Nasloni za glavu i sjedala jako su fora, a još jedna totalno hit stvar u ovom autu je stražnja klupa koja se pomiče, a što nije baš uobičajeno kod automobila. Zbog toga što se klupa pomiče naprijed-nazad, dobit ćete i nešto više prostora u prtljažniku ako vam zatreba. Inače, na njoj se sjedi dosta povišeno, pa će vam kada sjednete biti malo neobično dok se ne naviknete na položaj.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Može prijeći do 1000 kilometara?

Prtljažnik Renaulta Captur ima dvije razine. Zapremnine je 444/536 litara, a super stvar je što vam spremnik za plin neće "ukrasti" prostor u prtljažniku jer je serijski ugrađen. Tank za plin mu je 32 litara, a s njime se može prijeći od 250 do 300 kilometara. Što se tiče benzina, auto troši prosječno oko 6,1 litar, što je pristojno i sasvim prihvatljivo. Jedno i drugo pogonsko gorivo vozačima daje sigurnost da nikada nećete ostati praznog rezervoara, pa nema straha od nekih dužih putovanja. Štoviše, Renault tvrdi da je ukupni domet automobila kada se zbroje i plin i benzin 1000 kilometara bez tankanja, odnosno punjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić
Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Što se tiče razlike u vožnji na plin u odnosu na benzin, primijetila sam da u vožnji na plin auto kao da malo slabije vuče, odnosno da pri kretanju treba malo jače nagaziti na gas. Interesantno je i da sam tu razliku primijetila prvi dan kada sam Captura preuzela na testiranje, a kako je vrijeme na testu odmicalo, razliku gotovo da nisam osjećala.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Pogonsko gorivo u autu mijenja se na tipki koja se nalazi lijevo od volana, a kako ćete voziti možete promijeniti u svakom trenutku. Renault Capture ima motor kojeg pokreće 100 KS te je sasvim dovoljan za ugodnu i finu vožnju. Posebno fino kreće se po gradu, gdje se pokazao kao jako okretan i pregledan te je mali potrošač pa vam prometne gužve s njim neće teško pasti.

Ovaj model ima ručni mjenjač, a ovjes mu je mekan što je super za prelaženje preko ležećih policajaca, šahtova i rupa. No, nije baš tako sjajan i idealan u zavojima, gdje se dosta naginje, što opet nije ništa neobično za jedan crossover. Još jedna promjena u odnosu na prethodnika je i to da je novi model 2 db tiši, što je super jer vam auto neće jako bučiti u vožnji autocestom.

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Renault Captur je praktičan, on je idealan za obitelji te je štediša, a to su možda i najvažnije stvari na koje prosječni kupci obraćaju pažnju prilikom odabira novog limenog ljubimca. Ovaj auto najčešće su 'škicali' prijatelji koji imaju djecu, a većina njih komentirala je da im se sviđa jer "je velik i prostran i baš takav mi treba".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Specifikacije

Renault Captur TCe 100 LPG

Paket opreme: Intens

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor: Benzinski, 3 cilindra, 999 cm3

Pogon: Prednji

Snaga: 100 KS

Okretni moment: 170 Nm

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ubrzanje 0-100: 13,3 sek

Maksimalna brzina: 175 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva

Prosječna potrošnja na testu: 6,1 l/100km

CO2: 134 g/km

Cijena osnovnog modela: 153.295,00 kuna

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena testnog modela: 176.500,00 kuna

Image
Foto: Net.hr / Andrej Jelušić

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo