Ovaj projekt ključan je kako bi se Njemačkoj osigurao "digitalni suverenitet", smatra njemački ministar prometa i digitalne infrastrukture Alexander Dobrindt.
Staza za samovozeće automobile dio je projekta pod nazivom "Digitales Testfeld Autobahn", a bit će otvorena ove godine, rekao je Dobrindt u intervjuu za Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Plan uključuje opremanje ceste s infrastrukturom koja će omogućiti automobilima da komuniciraju jedni s drugima kao i cestovne senzore koji će pružati potrebne podatke o prometu.
"Tim cestama moći će se voziti automobili s pomoćnim sustavima vožnje, a kasnije i potpuno automatizirani automobili", rekao je Dobrindt.
Njemačka, glavni europski proizvođač automobila, želi imati robotsku tehnologiju automobila koja nije ovisna o stranim tvrtkama, kazao je ministar. Domaći proizvođači "neće se oslanjati na Google", naglasio je u intervjuu.
"Moramo se naoružati protiv monopolizacije podataka ... stvoriti digitalni suverenitet neovisan o Americi i Aziji," rekao je Dobrindt.
Automatizirani sustavi za vožnju oslanjaju se prvenstveno na tehnologije prikupljanja, komunikacije i interpretacije podataka. Njemačka vlada želi zaštiti tržišne udjele tvrtki poput BMW-a i Volkswagena, osiguravajući im određenu prednost u razvoju ovih novih tehnologija.
Audijevi samovozeći automobili predstavljeni su na posljednjem sajmu elektronike CES u Las Vegasu. Audijev RS7 model postavio je brzinski rekord u listopadu prošle godine oslanjajući se u potpunosti na samovozeću tehnologiju. Krug na Grand Prix stazi u Frankfurtu prošao je za nešto više od dvije minute dosežući maksimalnu brzinu od 240 km/h.
Njemačka, zemlja koju mnogi vide kao predvodnicu europskog gospodarstva i razvoja odlučila je tako pokazati novi put i kada je u pitanju promet samovozećim automobilima na autocestama.