Posljednji nadzvučni komercijalni zrakoplov Concorde sletio je na pistu 2003. godine. I to je bilo to! Zrakoplovi su napravili samo 50.000 letova tijekom 26 godina koliko su bili u pogonu, zbog različitih razloga, podjednako političkih i tehničkih, pa su ove aluminijske ptice završile u - kokošinjcu.
Sada NASA planira potrošiti preko 6 milijuna dolara na istraživanje i razvoj novog putničkog zrakoplova koji će opet putovati nadzvučnom brzinom. Ovoga puta zrakoplov bi trebao biti jeftiniji i ekološki prihvatljiviji, piše iflscience.com.
Istraživački timovi NASA-e istražuju kako turbulencija utječe na probijanje zvučnog zida, kakav je utjecaj letova na okoliš te kako zrakoplove učiniti što tišim. Ako sve bude išlo po planu, a svi znamo koliko je to sklisko područje, NASA bi željela vidjeti komercijalne nadzvučne letove koji će svima biti na raspolaganju u roku od 15 godina od danas.
Najveći dio novca ide za Massachusetts Institute of Technology (MIT) i Wyle Laboratories. Svaka ova institucija će dobiti 1,2 milijuna dolara za projekt, odnosno za istraživanje o globalnom utjecaju na okoliš nadzvučnog putovanja stratosferom te kako turbulencije oblikuju zvučne eksplozije.
Iako nadzvučni zrakoplov može stići na odredište u pola vremena od standardnog leta, činjenica je da bi pri tome potrošio ogromne količine goriva. Iako to možda ne bi bio problem da imamo samo nekoliko takvih zrakoplova koje zuje nebom, s više od 87.000 letova koji putuju kroz američki zračni prostor u jednom jedinom danu, utjecaj na okoliš treba ozbiljno uzeti u razmatranje i to prije nego nadzvučni zrakoplovi postanu komercijalno dostupni.
Budući da lete na mnogo višoj nadmorskoj visini, također je potrebno istražiti i kako emisija plinova djeluje u interakciji s ozonskim slojem.
Novi zrakoplovi također bi trebali biti i tiši. Concorde je bio poznat po glasnom "urlanju" po pisti tijekom polijetanja i slijetanja, pa NASA namjerava nastaviti ulagati u istraživanje o tome kako prigušiti buku koju proizvodi zrakopov. NASA je objavila da su već postigli značajan napredak na ovom području.
NASA na kraju također morati pokušati pronaći načine kako bi letovi bili ekonomičniji. Neki smatraju da je to pravi razlog zašto je Concorde napušten. Jednostavno je bio preskup. Drugi, poput jednog od najdugovječnijih pilota Concordea, i dalje smatraju da je Concorde uvijek bio profitabilan i da ga je prizemljila - politika.