"Revolucija je započela". Tim riječima je razvojni šef BMW-a, Herbert Diess ponosno na ovogodišnjoj Međunarodnoj izložbi automobila (IAA) u Frankfurtu, predstavio novo tehničko čudo iz Münchena.
Prvi put u masovnoj proizvodnji
i3 je revolucionaran ne toliko zbog toga što je prvi (BMW-ov) serijski automobil na električni pogon, nego prije svega zbog svoje karoserije, piše Deutsche Welle. Radi se o prvom automobilu čija karoserija je načinjena od karbonskih vlakana i koji ulazi u serijsku proizvodnju. Karbon je mnogo lakši od lima i time se želi kompenzirati težina koju sa sobom donose akumulatori kod električnih vozila. Lakšim materijalima se želi povećati i radijus jednog punjenja akumulatora. Skupi materijali, koji su dosad pronalazili širu primjenu samo u aviogradnji i konstrukciji bolida Formule 1 su ovime po prvi put došli i do masovne proizvodnje. BMW je specijalno za potrebe svog i3 pogona u Leipzigu osnovao Joint-Venture s njemačkim specijalistom za karbonska vlakna SLG Carbonom.
Odlučujuća prednost
Tako u jednoj industrijskoj hali u bavarskom Wackersdorfu posljednjih tjedana s proizvodnih traka izlaze tisuće "tepiha" od karbonskih vlakana. Drugi proizvodni pogon SGL Automotive Carbon Fibers, BMW-ove tvrtke za proizvodnju karbonskih pletiva nalazi se u Moses Lake u SAD-u. "Tepisi" pleteni od karbonskih vlakana će kasnije poslužiti za prešanje dijelova za i3. BMW se nada da će osnivanjem zajedničke tvrtke sa specijalistima za karbonska vlakna ostvariti odlučujuću prednost u utrci za lakšim automobilima budućnosti. "Karbon je vrlo skup. Do sada nije postojala niti jedna tvrtka koja bi masovno proizvodila ovaj materijal", kaže Katharina Schraidt, glasnogovornica pogona u Wackersdorfu. Dosad je ovaj materijal bio rađen po narudžbi i to više-manje ručno. No za proizvodnju automobila marke BMW je potrebno mnogo više. "Mi i3 želimo učiniti primamljivim za masivno tržište", kaže Schraidt. BMW i SGL su godinama radili upravo na razvitku strojeva za proizvodnju karbonskih "tepiha". "Karbonska revolucija" u automobilskoj industriji će biti moguća samo uz masovnu proizvodnju, objašnjavaju u BMW-u. U izradi ponosa kompanije će sudjelovati nekoliko pogona BMW-a diljem južne Njemačke a automobil će se sklapati u najnovijem i najmodernijem pogonu, onom u Leipzigu.
Cijena? 35.000 eura
BMW stručnjaci vole naglašavati kako se kod i3 ne radi samo o običnom, klasičnom automobilu preinačenom i pripremljenom za električni pogon. i3 je od samog početka bio koncipiran kao električni automobil i to ne samo kad je u pitanju pogon nego i karoserija a pritom se, kako naglašava BMW-ov glasnogovornik pogona u Regensburgu, Walter Huber, mislilo i na "potrebe vozača glede mobilnosti". i3 se može puniti na svakoj utičnici a s jednim punjenjem može odvoziti oko 150 kilometara. i3 bi se na jesen trebao pojaviti u BMW-ovim salonima i trebao bi stajati oko 35.000 eura.