FOTO: /

Zašto je ovaj BMW doista revolucionaran

BMW je pokrenuo serijsku proizvodnju svog elektro-automobila i3. Osim specifičnog pogona, ovaj automobil odlikuje i jednstvena karoserija: i3 je prvi serijski automobil od karbonskih vlakana.

19.9.2013.
12:46
VOYO logo

"Revolucija je započela". Tim riječima je razvojni šef BMW-a, Herbert Diess ponosno na ovogodišnjoj Međunarodnoj izložbi automobila (IAA) u Frankfurtu, predstavio novo tehničko čudo iz Münchena.

Prvi put u masovnoj proizvodnji

i3 je revolucionaran ne toliko zbog toga što je prvi (BMW-ov) serijski automobil na električni pogon, nego prije svega zbog svoje karoserije, piše Deutsche Welle. Radi se o prvom automobilu čija karoserija je načinjena od karbonskih vlakana i koji ulazi u serijsku proizvodnju. Karbon je mnogo lakši od lima i time se želi kompenzirati težina koju sa sobom donose akumulatori kod električnih vozila. Lakšim materijalima se želi povećati i radijus jednog punjenja akumulatora. Skupi materijali, koji su dosad pronalazili širu primjenu samo u aviogradnji i konstrukciji bolida Formule 1 su ovime po prvi put došli i do masovne proizvodnje. BMW je specijalno za potrebe svog i3 pogona u Leipzigu osnovao Joint-Venture s njemačkim specijalistom za karbonska vlakna SLG Carbonom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odlučujuća prednost

Tako u jednoj industrijskoj hali u bavarskom Wackersdorfu posljednjih tjedana s proizvodnih traka izlaze tisuće "tepiha" od karbonskih vlakana. Drugi proizvodni pogon SGL Automotive Carbon Fibers, BMW-ove tvrtke za proizvodnju karbonskih pletiva nalazi se u Moses Lake u SAD-u. "Tepisi" pleteni od karbonskih vlakana će kasnije poslužiti za prešanje dijelova za i3. BMW se nada da će osnivanjem zajedničke tvrtke sa specijalistima za karbonska vlakna ostvariti odlučujuću prednost u utrci za lakšim automobilima budućnosti. "Karbon je vrlo skup. Do sada nije postojala niti jedna tvrtka koja bi masovno proizvodila ovaj materijal", kaže Katharina Schraidt, glasnogovornica pogona u Wackersdorfu. Dosad je ovaj materijal bio rađen po narudžbi i to više-manje ručno. No za proizvodnju automobila marke BMW je potrebno mnogo više. "Mi i3 želimo učiniti primamljivim za masivno tržište", kaže Schraidt. BMW i SGL su godinama radili upravo na razvitku strojeva za proizvodnju karbonskih "tepiha". "Karbonska revolucija" u automobilskoj industriji će biti moguća samo uz masovnu proizvodnju, objašnjavaju u BMW-u. U izradi ponosa kompanije će sudjelovati nekoliko pogona BMW-a diljem južne Njemačke a automobil će se sklapati u najnovijem i najmodernijem pogonu, onom u Leipzigu.

Cijena? 35.000 eura

BMW stručnjaci vole naglašavati kako se kod i3 ne radi samo o običnom, klasičnom automobilu preinačenom i pripremljenom za električni pogon. i3 je od samog početka bio koncipiran kao električni automobil i to ne samo kad je u pitanju pogon nego i karoserija a pritom se, kako naglašava BMW-ov glasnogovornik pogona u Regensburgu, Walter Huber, mislilo i na "potrebe vozača glede mobilnosti". i3 se može puniti na svakoj utičnici a s jednim punjenjem može odvoziti oko 150 kilometara. i3 bi se na jesen trebao pojaviti u BMW-ovim salonima i trebao bi stajati oko 35.000 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo