Završilo je eSavjetovanje o izmjenama Zakona o sigurnosti prometa, a nove izmjene nisu baš najbolje sjele obiteljskim liječnicima. Naime, usvoji li se Zakon, oni bi mogli odlučivati jesu li njihovi pacijenti sposobni voziti, piše Dnevnik.hr.
"Pacijent nam se javi zbog visoke temperature ili zbog išijasa ili alergije. Mi taj čas moramo odrediti koje vrijeme on ne može voziti auto, upisati to u karton i putem centralnog elektronskog zdravstvenog sustava o tome obavijestimo policiju", rekla je Nataša Ban Toksić, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine.
Takve je odluke do sada donosila medicina rada.
"Jedino specijalisti medicine rada u svom kurikulumu specijalizacije imaju dio koji se odnosi na utvrđivanje zdravstvene sposobnosti sudionika u prometu", kazao je predsjednik Hrvatskog društva za medicinu rada Tomislav Furlan.
Lijekovi mogu smanjiti sposobnost upravljanja
Ban Toksić napomenula je da sposobnost upravljanja vozilom može smanjiti i konzumiranje čitave palete lijekova, a među njima se nalaze i lijekovi protiv alergije i lijekovi za smanjenje lučenja želučane kiseline. Istaknula je da je moguće da će biti i agresije i verbalne i fizičke jer su se s time već dosada suočavali. Liječnici se ljute što pri izradi Zakona nije konzultirano nijedno stručno društvo ni liječnička udruga.
Zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore Vikica Krolo kaže da bi to moglo narušiti odnos liječnika i pacijenta te smanjiti mogućnost što boljeg liječenja.
"To može značiti da nam se pacijent neće javiti kada je bolestan i možda će otići u neku privatnu polikliniku koja ga ne mora prijaviti. Sigurno će izbjegavati dolazak liječniku kada sumnja da bismo ga mogli prijaviti. Mi se zalažemo za individualnu odgovornost svakoga vozača koji dobije upozorenje da nije sposoban za vožnju", kazala je Krolo.
Ovo bi značilo zapravo da bi pacijenti mogli s autom doći kod liječnika, a kući bi se mogli vratiti - pješice.
Pola stanovništva ne bi smjelo voziti
Inače na mnogim lijekovima, poput tableta za spavanje ili alergije, postoji upozorenje da smanjuju sposobnost vožnje.
"Kada bismo se rigidno držali toga, onda bismo pola stanovništva Hrvatske mogli prijaviti da ne smije voziti, ali mi znamo da pacijent može uzeti lijek prije spavanja i sutra ujutro biti sposoban za vožnju. To ne može nitko kontrolirati, a osobito ne liječnici jer oni nisu tutori svojih pacijenata", zaključila je Krolo.