Kada netko spomene Citroën, prva asocijacija mi uvijek bude žaba ili, politički korektno, Citroën DS. Predstavljen u jesen 1955. na pariškom salonu automobila, DS-ov avangardni dizajn je doslovce očarao sve koji su ga vidjeli. Koliko je žaba bila fascinantno lijepa govori i činjenica da je kasnije Citroën DS (skraćenica od francuske riječi deesse što znači božica) proglašen najljepšim automobilom u povijesti. Osim neponovljive vanjštine, DS je bio opremljen hrpom tada nevjerojatne tehnologije poput hidropneumatskog ovjesa koji je DS činio najudobnijim automobilom tog vremena. DS je prvi automobil na koji su se ugradile disk kočnice, a kasnije i duga svjetla koja su se okretala u zavojima u smjeru okretanja upravljača.
Citroën GS, Citroën XM, Citroën CX…, svi do jednoga su za svoje vrijeme bili daleko ispred konkurencije, kako dizajnom tako i tehnološki. Međutim, tijekom godina koje će dolaziti, Citroën je sve više gubio titulu izazivača te je brutalno kopnio u prosječnost. Iako se većinom i dalje radilo o razmjerno dopadljivim modelima, dizajnerska i tehnološka hrabrost predaka, jednostavno je iščeznula.
Trendovski, simpatičan i urban
Pojavom prvog C4 Cactusa Citroën je najavio povratak na staru slavu odvažnosti, originalnosti i prepoznatljivosti, a naš testni C3 je upravo sve to, samo u manjem pakiranju. Dakle, novi C3 je ono što se u zapadnom svijetu naziva "game changer" ili, po naški, novi smjer počinje… s njim.
Iako ne želimo povrijediti osjećaje drugih automobila u klasi, C3 jednostavno izgleda trendovski, simpatičnije, urbanije i poželjnije od bilo koga drugoga, a kako su prolazili dani testiranja tako se i taj osjećaj samo još i više potvrđivao.
U unutrašnjosti malenoga C3 vlada jednaka razigranost kao i na vanjštini. Zaobljeni uglovi dominiraju atraktivnim interijerom koji u potpunosti cilja na mlađu populaciju. Veliki centralni ekran osjetljiv na dodir vrišti futurističkim izričajem dok npr. kao potpunu kontru imate remenje umjesto klasičnih ručki na vratima. Odlično odmjeren upravljač i pregledni instrumenti prvo upadaju u oči kada se smjestite u razmjerno udobna sjedala. Iako izgledaju prilično pravokutno, udobnija su nego što biste na prvi trenutak pomislili, a jedinu ozbiljniju kritiku bismo uputili doista slaboj bočnoj potpori. Iako manjih dimenzija, C3 svojim vozačimo ostavlja dovoljno mjesta čak i za one više od 190 centimetara, dok će oni na zadnjim sjedalima naravno patiti, ali to je cijena koju moraju platiti kada imaju visokog vozača.
Odlično odabran motor
Što se motorizacije tiče, naš testni C3 je bio opremljen trocilindarskim atmosferskim 1.2 PureTech benzincem s 82 KS, koji se razvijaju na 5750 okretaja. Radi se o dobro poznatom agregatu koji je trenutačno u svom evolucijskom vrhuncu pa možemo komotno reći da je možda i najbolji odabir za ovog gradskog mališana. Motor je potpuno lišen klasičnih trocilindričnih vibracija, rado se vrti, dobro povuče i ima onaj "sportski" tipičan zvuk trocilindraša, koji se javlja čim se kazaljka digne iznad 3000 okretaja. U praksi ugodno nabire snagu već pri nižim okretajima iako ćete ga za neku žustriju vožnju ipak vrtjeti više od 4000 okretaja. Naravno, vodite računa da se ovdje ipak radi o 82 KS i 118 Nm pri 2750 okretaja tako da pod žustro mislimo malo "jače" kretanje na semaforu, a ne rušenje brzinskih rekorda na sljemenskoj cesti. Karakteristike motora pritom dobro prati standardni 5-stupanjski ručni mjenjač koji ima prilično dugi hod popraćen u najbolju ruku solidnom preciznošću. Nije najbolji u klasi, ali je u ovom konceptu optimalan.
Tijekom sedmodnevnog testa naš Citroën je bio čak i do Splita s tim da smo dolje išli autocestom, a nazad po staroj. Mališa sasvim korektno održava putnu brzinu od 130 km/h, a maksimalnih 168 km/h vam govori da bez problema može i više. Na staroj cesti nam je ponekad falilo snage tijekom pretjecanja, ali ništa na što se ne možete naviknuti.
U gradu s druge strane vam neće baš ništa nedostajati. Odlična preglednost, kvalitetna ubrzanja i zabavan interijer ispunjavat će vas zadovoljstvom tijekom prometnih gužvi kao i odličan audiosustav. Ono čega vam u novom C3-u može nedostajati je privatnost. Naime, tijekom testiranja su nam često prilazili ljudi raspitujući se se za cijenu, potrošnju i jamstvo. Jednostavno, Citroën C3 je svima fora i morate se pomiriti s tim da ćete biti u središtu pozornosti.
Galerija
Starta cijenom od 102,900 kn
A kad smo već kod svih tih podataka, odgovori su sljedeći. Prosječna potrošnja na testu je bila 6,5 l, a naš Citroën C3 1.2 PureTech Shine dolazi s jamstvom od pet godina ili 80.000 kilometara uz početnu cijenu od 102.900 kuna. Uz doplate pak cijena raste pa tako za personaliziranu unutrašnjost, aluminijske naplatke od 17 cola, stražnju kameru, navigaciju, kameru Connected Cam, zatamnjena stakla i rezervni kotač standardnih dimenzija morate nadoplatiti još 20.940 kn. Svaka doplata ima svoje veselje…
TEHNIČKI PODACI
C3 1.2 PureTech Shine
Motor benzinski, 3 cil.
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 60 kW/82 KS pri 5750/min
Moment: 118 Nm pri 2750/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Gume: 205/55 R16
Dimenzije: 400 x 175 x 147 cm
Osovinski razmak: 254 cm
Prtljažnik: 300/922 litre
Spremnik goriva: 45 litara
Masa: 1055 kg
Nosivost: 575 kg
Najveća brzina: 168 km/h
0-100 km/h: 13,0 sekundi
Potrošnja (mjereno): 6,8 l/100 km
Ispuh CO2: 109 g/km
Cijena: 102.900 kuna
S doplatama: 123.840 kuna
OPREMA SHINE: dvobojna karoserija • Airbump zaštita na vratima • senzor za brisače i svjetla • automatska klima • diodna dnevna svjetla • središnje daljinsko zaključavanje • 7-inčni displej osjetljiv na dodir (Mirror Screen, Bluetooth, USB) • upravljač i parkirna kočnica u koži • tempomat + limitator • prepoznavanje znakova ograničenja brzine • upozorenje na nenamjernu promjenu trake • pomoć pri vožnji unatrag • set za krpanje guma • svjetla za maglu sprijeda i straga...
DOPLATE: 17-colni aluminijski kotači • rezervni kotač • zatamnjena stakla • pristup i pokretanje bez ključa • navigacija • kamera straga • ConnectedCam kamera u unutarnjem retrovizoru / ukupno 20.940 kuna