Kupnja rabljenog automobila ponekad može biti jako frustrirajuća zbog nedostatka transparentnosti na tržištu rabljenih vozila, a to se nije promijenilo s porastom popularnosti električnih vozila. Naime, istraživanje carVerticala pokazalo je da su električna vozila i dalje podložna raznim prijevarama, uključujući izmjene na brojaču kilometara.
Iako vlade postupno ukidaju benefite vlasnicima električnih vozila, električni su automobili i dalje popularni. Oni su puno lakši za održavanje, a istovremeno tehnološki napredniji od dizelskih i benzinskih vozila.
Opasnost od vraćanja kilometraže
No, baš kao i kod benzinaca i dizelaša, bilo koje električno vozilo može imati vraćenu kilometražu jer koriste iste digitalne brojače kilometara. Digitalne brojače kilometara zapravo je puno lakše krivotvoriti u usporedbi s mehaničkim koji se koriste u starijim vozilima.
Prema podatcima tvrtke za povijest automobila carVertical, 15,6% svih vozila u Europi ima vraćenu kilometražu. Udio električnih vozila s vraćenom kilometražom je sličan – 13,4% svih električnih automobila imalo je izmijenjene brojače kilometara. To sugerira da se kupci rabljenih električnih i vozila na fosilna goriva suočavaju s gotovo istim rizikom od prijevare s kilometražom.
Četiri od 10 vozila sudjelovalo u prometnoj nesreći
Prema nekim podacima, svaki drugi rabljeni automobil u Europi sudjelovao je u nesreći, a 43,6% rabljenih električnih vozila također je sudjelovalo u nesreći, što štetu na električnim vozilima čini gotovo jednakom. Štoviše, električna vozila uglavnom služe za gradsku vožnju, pa će se broj nesreća vjerojatno povećavati kako vozni park električnih vozila stari.
Prometne nesreće mogu biti manje ili više ozbiljne, što dovodi do deformacija karoserije i pogonskog sustava, prerane korozije i oštećenja baterija električnih vozila. Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju se zamijeniti kako bi se izbjegao kratki spoj ili opasnost od požara.
Skrivanje stvarnog stanja baterije
Očitavanje brojača kilometara izvrsno je za procjenu stanja automobila. Većina proizvođača električnih vozila daje jamstvo na baterije od najmanje 100.000 km. Međutim, obično mogu trajati više od 320.000 km.
Kilometraža vozila može vam pomoći odrediti koliko baterija još može izdržati. Problem je u tome što se ne možete osloniti samo na očitanja kilometraže jer mogu biti lažna, a vijek trajanja baterije može se resetirati. Prevaranti ga mogu namjestiti u roku od nekoliko minuta, što znači da morate poduzeti dodatne mjere opreza kako biste bili sigurni da je automobil vrijedan tražene cijene.
Najskuplji dio: Zamjena baterije može koštati čak polovicu vrijednosti auta
"Ovisno o kapacitetu, zamjena baterije može koštati desetke tisuća eura ili čak polovicu vrijednosti automobila. Ovo je najskuplji dio električnog automobila, iako su općenito električna vozila jeftinija za održavanje u usporedbi s automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem", kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Prodavači rabljenih automobila mogu dobiti više novca za svoje automobile lažiranjem kilometraže, tako da prijevara s brojačem kilometara neće uskoro nestati. Prevaranti se prilagođavaju novim tehnologijama u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da ni elektrifikacija voznog parka neće riješiti taj problem.