Mali bonton vodič: 24 pravila ponašanja kojih se morate pridržavati u svim situacijama

Image
Foto: Thinkstock

Ako vam je stalo do mišljenja drugih ljudi, vrlo je važno kakav ćete dojam ostaviti, osobito kada prvi put nekoga upoznate

23.8.2016.
8:01
Thinkstock
VOYO logo

Stoga pročitajte kakva pravila ponašanja su obvezna ako želite da o vama misle kao o kulturnoj, lijepo odgojenoj i profinjenoj osobi.

U restoranu

Nepristojno je glasno se smijati ili pričati, te napadno gledati u tuđe stolove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlatno pravilo je da osoba koja je pozvala na ručak ili večeru, podmiri račun. Međutim, kada je riječ o neplaniranom zajedničkom ručku za koji nije unaprijed rezerviran stol, svatko bi trebao podmiriti svoj račun. U tom slučaju biste i konobara odmah trebali uputiti o zasebnom plaćanju računa.

Ako netko inzistira da plati svoj račun, ne radite frku oko toga nego mu pristojno dopustite.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock, dolgachov

Za stolom

U restoranu ćete dobiti pribor samo za jelo koje ste naručili. Ako niste sigurni kojim redoslijedom trebate koristiti pribor, ne ustručavajte se pitati konobara za savjet.

Mobitele maknite sa stola! To je nepristojno. Ostali gosti za stolom žele provesti ugodnu večer s vama, a ne slušati vaše poslovne razgovore.

Uvijek nastojte doći na vrijeme. Kašnjenje vas neće prikazati u najboljem svjetlu, a izgovori o gužvi u prometu zvuče neuvjerljivo. Prihvatljivo je kašnjenje do 15 minuta, a ako kasnite više od toga, nazovite onoga s kime se trebate naći i ispričajte se uz objašnjenje zbog čega ste u nemogućnosti stići na vrijeme.

Image
Foto: Flickr: billholler

Razgovor

Pristojni ljudi rijetko u društvu govore o svojim osobnim poslovima, odnosima na poslu, djeci, bolestima, brigama, navikama ili ukusima. Inače malo govore o svojoj bliskoj obitelji. Drugim riječima, oni ne ogovaraju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slušanje je važno kao i razgovor. To ne znači da samo trebate šutjeti nego povremeno uputite prikladan komentar kako bi sugovornik znao da ga pažljivo slušate.

Ne prekidajte sugovornika, čak i ako ste tu anegdotu čuli već 100 puta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock

Kada idete u goste

Kasniti je nepristojno, ali i prerani dolazak može biti neugodan, ako ne još i gori. Može se dogoditi da nađete domaćine kako serviraju stol ili još uvijek pripremaju objed.

Djecu povedite samo ako je tako unaprijed dogovoreno jer ne dijele baš svi vašu roditeljsku ljubav i igranje s djecom. Možete povesti sa sobom prijatelja ili bliskog člana obitelji ako ste o tome prethodno porazgovarali s domaćinom.

Kada ste u gostima, nepristojno je odbiti hranu. Ponuđeno jelo trebate prihvatiti bez oklijevanja. Ako ste na strogoj dijeti, najbolje je da uopće ne prihvaćate pozive na večere. Ako smatrate da morate otići, uvijek možete zamoliti za manju porciju ili čak ostaviti hranu na tanjuru, ali ne opterećujte ostale detaljima svojih prehrambenih problema ili odbojnošću prema bilo kojoj posluženoj namirnici.

Image
Foto: Flickr

Rukovanje

U pravilu se obje strane rukuju nakon potpisivanja poslovnog ugovora. Također, kada se s nekim upoznajete, rukujete se u trenutku kada se predstavljate. Prihvatljivo je rukovati se s budućim šefom na razgovoru za posao. Rukovanje je prirodno i kada primate neki oblik nagrade na svečanoj ceremoniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock, Nina Hilitukha

Vrata

Kada vam netko otvori vrata najbolje je da uđete. Gosti bi uvijek morali ulaziti prvi kroz vrata.

Kada osobito važne goste provodite kroz ured ili vaš dom, pravilo je sljedeće: otvorite vrata i goste propustite da prođu, potom ih provedite kroz prostoriju hodajući ispred njih, a na sljedećim vratima ponavlja se isti postupak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na ulaznim vratima trgovine ili ureda pustite one koji izlaze da prođu, pa tek onda uđite. Kada se nađete pred dvostrukim okretnim vratima pravilo je da idete na desna vrata dok se lijeva vrata ne bi trebala dirati jer ona služe za prolaz onih koji izlaze.

Image
Foto: Thinkstock

Javni prijevoz

Mlađe i zdrave osobe bi trebale ustupiti mjesto za sjedenje starijima, bolesnima i trudnicama.

Image
Foto: Pixsell, Dalibor Urukalović

U trgovinama

Pri kupnji u prodavaonici vrijedi zapamtiti kako nije pristojno opterećivati prodavačicu naglim promjenama raspoloženja ili pretjeranom neodlučnošću.

Kada se približavate blagajni, pripremite novac, a ne kopajte po novčaniku ili džepovima u posljednjem mogućem trenutku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne oduzimajte previše vremena brojanjem sitniša. Ritam suvremenog života zahtijeva brze i oštre reakcije.

Image
Foto: Thinkstock

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo