Novi uvidi / Znanstvenici otkrili 'morske pčele': podvodni sustav ima oprašivače jednake pčelama na kopnu

Biolozi su do sad mislili kako se morske biljke oslanjaju samo na strujanje vode kako bi širile svoje gene. Otkriće 'morskih pčela' koje prenose pelud daje nove uvide u razmnožavanje morske trave

5.12.2016.

Do novog, neobičnog otkrića došli su znanstvenici s Nacionalnog autonomnog sveučilišta u Meksiku. Pregledavajući video materijale sa snimkama kretanja rakova zamijetili su da oni više posjećuju ženske cvjetove, baš kao i pčele na kopnu pri oprašivanju.

Ovo je prvi put da su znanstvenici našli dokaze kako podvodni sustav ima oprašivače koji djeluju na isti način kao pčele na kopnu. Morska trava širi pelud kako bi se reproducirala.

No, biolozi su do sad mislili kako se morske biljke oslanjaju samo na strujanje vode kako bi širile svoje gene. Otkriće "morskih pčela" koje prenose pelud daje nove uvide u razmnožavanje morske trave. Morska trava je iznimno bitna za ekosistem jer podržava različite grupe životinja, ali i jer živi u simbiozi s njima.

“Vidjeli smo životinje koje dolaze i rasprostranjuju pelud”, komentirala je glavna istraživačica Brigitta van Tussenbroek za New Scientist.

A Kelly Darnell iz neprofitne grupe istraživača "The Water Institute of the Gulf" nadodao je:

"Ovo oprašivanje nam može pokazati neku sasvim novu razinu i kompleksnost podvodnog sustava te nam opisuje zanimljivu životinjsko-biljnu interakciju koja do sada nije bila opisana.”

Brak na prvu UK