Flappy Bird, mobilna igra vijetnamskog programera Dong Nguyena, postala je neočekivani globalni hit 2013. i 2014. godine. Njena iznimno jednostavna, ali nevjerojatno teška mehanika igranja, u kombinaciji s viralnim širenjem, stvorila je kratkotrajnu, ali intenzivnu pomamu koja je ostavila trajan trag u povijesti mobilnog igranja.
Igra je, unatoč (ili možda baš zbog) svoje frustrirajuće prirode, postala kulturni fenomen.
Jednostavnost koja osvaja (i izluđuje)
Flappy Bird se temelji na nevjerojatno jednostavnom konceptu. Igrač kontrolira ptičicu, Faby, koja se neprestano kreće udesno. Jedini zadatak igrača je tapkati po ekranu kako bi Faby mahala krilima i podizala se, a pritom izbjegavala zelene cijevi koje podsjećaju na one iz Super Mario Bros. Sudar s cijevi ili pad na tlo znači kraj igre. Svaki uspješno prođeni par cijevi donosi jedan bod.
Naizgled jednostavno, ali u praksi… iznimno teško.
Mehanika frustracije
Igra je stekla reputaciju jedne od najtežih mobilnih igara ikada. Razlozi za to leže u nekoliko ključnih elemenata:
Preciznost: Potrebna je izuzetna preciznost i tajming za prolazak kroz uske otvore između cijevi.
Gravitacija: Faby vrlo brzo pada, što zahtijeva konstantno tapkanje i prilagođavanje visine.
"Hitboxovi": Područja sudara (hitboxovi) su bili percipirani kao nepravedni, što je dodatno povećavalo frustraciju.

Uspon i pad jedne ptice
Flappy Bird je prvotno objavljen u svibnju 2013., ali je tek početkom 2014. doživio eksploziju popularnosti. Postao je najpreuzimanija besplatna igra na App Storeu i Google Playu. Procjenjuje se da je Nguyen u tom periodu zarađivao oko 50.000 dolara dnevno od oglasa unutar aplikacije.
Viralni marketing i "rage bait"
Dio uspjeha Flappy Bird-a može se pripisati i viralnom marketingu. Igrači su dijelili svoje (često niske) rezultate i frustracije na društvenim mrežama, što je privlačilo nove igrače. Također, igra se uklapa u trend "rage bait" igara – onih koje su namjerno dizajnirane da budu teške i frustrirajuće, čime dodatno privlači igrače da se stalno vraćaju i pokušavaju ponovno.
Iznenadno povlačenje
Na vrhuncu popularnosti, u veljači 2014., Dong Nguyen je šokirao svijet - povukao je Flappy Bird iz obje trgovine aplikacijama. Kao razloge naveo je osjećaj krivnje zbog ovisnosti koju je igra izazivala kod igrača, kao i pritisak medija i javnosti.
Ova odluka samo je dodatno pojačala interes za igru, a telefoni s instaliranim Flappy Birdom prodavali su se na eBayu za enormne iznose.
Nasljeđe i klonovi
Nakon uklanjanja originalne igre, App Store i Google Play preplavili su klonovi Flappy Birda. Ovaj fenomen pokazao je koliki je utjecaj imala originalna igra, ali i koliko je lako replicirati (ali ne i nužno poboljšati) jednostavnu mehaniku igranja. Google i Apple su na kraju počeli uklanjati previše slične igre.
Nguyen je kasnije izdao "Flappy Birds Family", poboljšanu verziju igre, ali ona nije postigla uspjeh originala.