Volkswagen planira u Europi izgraditi više velikih tvornica baterija kako bi konkurirao Tesli i učinio e-mobilnost jeftinijom.
Tako je drugi najveći proizvođač automobila, koji je u procesu prelaska na proizvodnju električnih automobila, objavio da do 2030. planira samostalno ili uz pomoć partnera sagraditi šest gigatvornica u Europi, javlja Reuters.
"E-mobilnost je postala naš ključni koncept, a postupno uvodimo i nove koncepte“, rekao je izvršni direktor Herbert Diess za Volkswagen Power Day.
Proizvodni pogoni imat će kapacitet za proizvodnju 240 gigawat sati godišnje. Prva tvornica planira se u Švedskoj, druga u Njemačkoj, a do 2026. trebala bi se otvoriti tvornica u Francuskoj, Španjolskoj ili Portugalu, te 2027. jedna u Poljskoj, Slovačkoj ili Češkoj. Još dvije će biti izgrađene do 2030. godine.
Nedostatak infrastrukture
"Osiguravamo prvenstvo u najboljoj bateriji i najboljem korisničkom iskustvu u vrijeme bez emisije plinova koje proizvode konvencionalni automobili", rekao je Diess.
VW planira i partnerstvo s naftnim kompanijama te europskim kompanijama Enel i Iberdrola kako bi proširili mjesta gdje se električni automobili mogu puniti.
Nedostatak infrastrukture jedan je od glavnih uzroka zašto električni automobili nisu još postali globalno popularni.
Volkswagen planira novi dizajn jezgre do 2023. kako bi prepolovio štetan učinak automobilskih plinova na atmosferu.
"Smanjit ćemo trošak baterijskih sustava na sto eura po kilovat-satu", izjavio je član uprave VW-a Thomas Schmall.
Proizvođači električnih automobila, uključujući Teslu, trenutno koriste cilindrične baterijske ćelije, koje izgledom podsjećaju na baterijske svijetiljke, te su jeftine. Prizmatične ćelije, koje podsjećaju na tanku knjigu s tvrdim povezom, smještene su u metalnu posudu te su skuplje.
Trošak baterijskih ćelija korištenih za električna vozila pao je na približno stodeset dolara po kilovat-satu (kWh), izvještava Benchmark Mineral Intelligence (BMI) u prosincu 2020.